کد خبر: 3897
تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۶

مدیرکل بهداشت و درمان سازمان زندان‌ها با حضور در ندامتگاه زنان، بررسی وضعیت بهداشتی و درمانی صورت گرفته ویژه مددجویان را مثبت و قابل تقدیر دانست.

به گزارش پیام خانواده محمدمحسن دیانی روز دوشنبه ضمن بازدید از ندامتگاه زنان و بررسی وضعیت بهداشتی و درمانی مددجویان گفت: به دلیل نقش موثر خدمات مشاوره ای و روانشناسی در زندانها جهت کاهش آسیب ها، به این مقوله توجه ویژه می شود.  

مدیر کل بهداشت و درمان سازمان زندانها تأکید کرد: در این امر تلاش بسیاری صورت می گیرد ولی لازم است جامعه  و نهادهای اجتماعی به ویژه گروه های مردمی نیز به میدان آمده و در امر آموزش سبک زندگی سالم و توسعه آرامش روانی بیش از گذشته به زندانیان کمک کنند.  

وی ادامه داد: اقدامات مطلوب، ارزشمند و خوبی در حوزه بهداشت و درمان توسط اداره کل زندان های استان تهران انجام شده که قابل تقدیر است و بحمداله در اوضاع مقابله با ورود ویروس کرونا شرایط بهتری دارند.

لزوم تأمین و حفظ سلامتی مددجویان

 مدیرکل زندان های استان تهران با اشاره به شرایط خاص عاطفی زنان و مادر بودن بسیاری از آنان گفت: لزوم تأمین و حفظ سلامتی این گروه از مددجویان، اولویت اصلی اداره کل است و تلاش می شود رژیم غذایی مددجویان زن و جیره های بهداشتی تمام نیازهای آنان را تأمین و توجه بیشتری به امر بیماریابی و درمان آنان صورت می گیرد.

سیدحشمت اله حیات الغیب تصریح کرد: با هدف ارتقای امر بهداشت و سلامت در زندانها و محیط فیزیکی سالم، ضمن رعایت اصول و استانداردها و پروتکل های بهداشتی اعلام شده، بازدیدهای مستمر از وضعیت تمام زندان ها و مراکز به ویژه ندامتگاه زنان استان صورت می پذیرد.

تقدیر از اقدامات بهداشتی و درمانی در زندان‌های استان تهران

او همچنین گفت: نظارت و کنترل مستمر بر عوامل‌ محیطی در ارتقای سلامت‌ افراد نقش‌ اساسی دارد و در سایه محیطی سالم و بهداشتی می توان در تغییر، رشد و باز پروری شخصیت مددجویان اثرگذار بوده، به اهداف متعالی سازمان زندانها در اصلاح و تربیت زندانیان نائل آمد.

پس از پایان جلسه، مدیرکل بهداشت و درمان سازمان از قسمتهای مختلف بهداری مانند اتاق های ویزیت پزشکان، آزمایشگاه، داروخانه و کلینیک مثلثی و نیز دیگر ادارات فرهنگی تربیتی، اشتغال و حرفه آموزی و اندرزگاه ها بازدید نموده، اقدامات صورت گرفته را مثبت ارزیابی نمود.   

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =