نشست خبری عفاف

پیام خانواده - مینا بیابانی مسؤول سازمان بسیج جامعه زنان در نشست خبری اعلام برنامه‌های عفاف و حجاب ضمن گرامیداشت این هفته اظهار داشت: پیام عفت دو مفهوم درونی است که خدا در نهاد هر انسان هم مرد و هم زن به ودیعه گذاشته که حافظ حریم خانواده باشد.

به گزارش پیام خانواده، مینا بیابانی مسئول سازمان بسیج جامعه زنان در نشست خبری اعلام برنامه های عفاف و حجاب ضمن گرامیداشت این هفته اظهار داشت: پیام عفت دو مفهوم درونی است که خدا در نهاد هر انسان هم مرد و هم زن به ودیعه گذاشته که حافظ حریم خانواده باشد.

در این نشست که با حضور مینا بیابانی؛ مسئول سازمان بسیج جامعه زنان کشور و حجت الاسلام والمسلمین رضا عزت زمانی؛  معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی و  دکتر زهره الهیان؛ نماینده مجلس و عضو کمیسیون‌های امنیت ملی و خانواده مجلس شورای اسلامی و  خانم دکتر سعیدی نژاد؛ مدیرکل امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد، مسئول بسیج جامعه زنان تاکیید کرد: در کنار حیا و عفت بحث حجاب را داریم که مرتبط با حیا و عفت و خود عاملی برای محجبه بودن و سوق دادن انسان به سمت حیا و عفت است.

این دومقوله از هم جذایی ناپذیر  و برای زن و مرد لازم و ملزوم و برای هر جامعه لازم الاجراست، چرا که اگر یکی مقید و دیگری بی قید باشد جامعه به سمت نشاط و بالندگی نخواهد رفت.

وی افزود:  به همین جهت یکی از تاکیدات ما در هفته عفاف و حجاب این است که این مقوله هم توسط مردان و پسران هم زنان و دختران جامعه مورد توجه قرار گیرد در غیر این صورت در درون خانواده ها نهادینه نمی شود

در همین راستا در گفتمان محوری هفته عفاف و حجاب موضوع حیا و عفت متقابل زن و مرد را قرار دادیم و توجه به این موضوع در همه برنامه ها مد نظر قرار گرفته است.

وی با اشاره به نامگذاری روزهای هفته عفاف و حجاب گفت: امروز شنبه روز حیا و عفت نیاز همگانی و مطالبه عمومی نامگذاری شده است که در این روز مطالبه عمومی از دستگاه های زیربط و تجلیل از فعالان حوزه عفاف و حجاب را خواهیم داشت.
یکشنبه روز حیا و عفت هویت اسلامی و اصالت ایرانی است که در این روز مسابقات فرهنگی هنری و برگزاری نمایشگاه های مد و لباس در فضای مجازی و حقیقی را خواهیم داشت.

دوشنبه روز حیا و عفت ازدواج پایدار جامعه تمدن ساز نامگذاری شده که در این روز تجلیل و گرامیداشت شهدای گوهرشاد و تجلیل از زوج های جوان که سبک زندگی اسلامی را پیش گرفته اند را خواهیم داشت.
روز سه شنبه با عنوان حیا و عفت قانون مداری و حقوق شهروندی نامگذاری شده که در این راستا 
نشست های مجازی ومیزگردهای مشاوره در شهرستان ها را خواهیم داشت.

چهارشنبه روزحیا و عفت ندای فطری ضرورت جهانی است که در این راستا نشست ادیان را با همکاری معاونت بین الملل سازمان بسیج مستضعفین خواهیم داشت.
پنجشنبه با عنوان حیا و عفت میثاق با شهیدان نامگذاری شده که حضور در مزار شهدا و تجلیل از خانواده شهدای امر به معروف و نهی از منکر از برنامه های ماست

جمعه هم با عنوان حیا و عفت شکوه بندگی و کرامت انسانی نامگذاری شده است.

ما در این هفته برای کودکان و نوجوانان هم برنامه های ویژه داریم که جشن تشرف دختران و پسران به سن تکلیف رسیده، پویش ملی روز خوب من ‌و بابام و پویش حمایت از حجاب از جمله این برنامه هاست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =