امریکا

پیام خانواده - سیامک مره صدق گفت: اینکه دارایی‌های ما را در اختیار کشور دیگری قرار دهند و ما را وادار به خرید از آن کنند و کسانی در داخل کشور باور کنند که اینکه این اقدام یک اقدام مثبت است نشان‌دهنده خامی و ناپختگی است.

به گزارش پیام خانواده، سیامک مره‌صدق نماینده ایرانیان کلیمی در مجلس با اشاره به آزادسازی بخشی از دارایی‌های ایران در کره و ژاپن توسط آمریکا گفت:‌ این قبیل اقدامات آمریکا را هیچ وقت نمی‌توان به عنوان یک قدم مثبت ارزیابی کرد آمریکا پول ملت ایران را مدت‌ها را بلوکه کرده و این بلوکه دارایی‌ها آنقدر بوده که سود آن بسیار بالاست و حال هم که بخشی از این دارایی‌ها آزاد شده مستقیما در اختیار ملت ایران قرار نگرفته است.

وی افزود:‌ دارایی‌های ملت ایران تحت عنوان آزادسازی در اختیار کشورهای کره و ژاپن قرار گرفته که خود در بلوک و جزو کشورهای مورد حمایت آمریکا هستند و عملا پول ملت ایران در اختیار این دو کشور قرار گرفته است.

نماینده  ایرانیان کلیمی در مجلس دهم اظهار داشت: این نوع آزادسازی دارایی‌های ملت ایران در واقع منت گذاشتن بی‌دلیل است که در اصل این پول در اختیار ملت ایران هم قرار نگرفته بلکه در اختیار دو کشور کره و ژاپن قرار گرفته که شرکت‌هایشان به ایران کالا بفروشند.

مره‌صدق خاطرنشان کرد: هر ملتی حق دارد منابع مالی‌اش را در اختیار داشته باشد و این منابع مالی را در چارچوب منافع ملی‌اش هر طوری که می‌خواهد خرج کند شاید ایران نخواهد از کره و ژاپن خریدی داشته باشد و شاید در سیاست راهبردی ایران ارتباط اقتصادی با کره و ژاپن وجود نداشته باشد چرا باید دارایی‌های ایران در اختیار این دو کشور قرار گیرد و ما مجبور به خرید از این دو کشور باشیم.

وی افزود:این اقدام آمریکا تحت عنوان آزادسازی بخشی از دارایی‌ها ایران در واقع مجبور کردن کشور ما به خرید کالا از کره و ژاپن است. و این اقدام چیزی جز زیر پا گذاشتن اولین و ابتدایی‌ترین حقوق مالی و اقتصادی ملت ایران نیست.

نماینده  ایرانیان کلیمی در مجلس دهم اظهار داشت: اینگونه تحریم‌ها از ابتدا یکسری تحریم‌های غیر انسانی و غیرقانونی بوده و در شرایطی که مقامات آمریکایی ادعا دارند تحریم‌ها شامل موارد پزشکی، بهداشتی و غذایی نمی‌شود بنده خودم به عینه بارها از نزدیک ملاحظه کرده‌ام که شرکت‌های دارویی و بانک‌ها از ترس تحریم‌های ظالمانه آمریکا حاضر به معامله با ایران نیستند.

مره‌صدق خاطرنشان کرد:‌از سوی دیگر بعد سال‌ها بخش کوچکی از دارایی‌های بلوکه شده ایران در کره و ژاپن در ظاهر آزاد شده و ایران وادار به خرید کالا از کره و ژاپن شده است.

نماینده ایرانیان کلیمی در مجلس دهم افزود: اینکه دارایی‌های ما را در اختیار کشور دیگری قرار دهند و ما را وادار به خرید از آن کنند و کسانی در داخل کشور باور کنند که اینکه این اقدام یک اقدام مثبت است نشان‌دهنده خامی و ناپختگی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =