هاشمی

پیام خانواده-  تهیه‌کننده فیلم سینمایی «شوکران»، گفت: مهمترین اقدام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت جدید باید تشکیل شورای عالی سینما که آن هم متشکل از سینماگران باتجربه و کارشناسان خبره است، باشد تا بتواند در ریل‌گذاری جدید سینما نقش مؤثری ایفا کنند.

به گزارش پیام خانواده سیدضیاء هاشمی،  دولت پیشین می‌توانست با تعطیلی جشنواره‌های بودجه‌خوار، بودجه آنها را صرف پرداخت هزینه تولید فیلم‌های بخش خصوصی کند یا واریز وجه به هنرکارت اهالی سینما را به طور مداوم انجام دهد که متأسفانه در هیچ‌کدام این موارد اتفاق مناسبی نیفتاد.

وی با بیان اینکه در هشت سال گذشته سینمای ایران مسیر پر فراز و نشیبی را طی کرد و نتوانست در یک وضعیت پایدار روند رو به رشدی را طی کند، افزود: برخی، کش‌وقوس‌های مدیریتی را عامل این امر می‌دانستند و برخی دیگر اشتباه در تفویض وظایف. در این بین اما سؤال اساسی این است که آیا اساساً سینما در آن حدی که باید، مورد توجه مسئولان و دولت‌ قرار داشت یا خیر؟

تهیه‌کننده فیلم سینمایی موافقت اصولی، ادامه داد: هنوز درمان قطعی برای کرونا پیدا نشده و با توجه به جهش‌های مکرر ویروس چینی ممکن است در آینده نزدیک حتی واکسن‌های فایزر و مدرنا نیز جوابگو نباشند؛ بنابراین، در شرایط فعلی حرف از بازگشایی سینما و آشتی مردم با سینما بیشتر یک شوخی است.

هاشمی گفت: به نظرم با توجه به آسیب‌پذیری سینما در برابر بیماری‌های از این دست، بهتر است تمرکز بر همه‌گیر شدن پلتفرم‌های آنلاین و سوق دادن تولیدات به سوی آنها باشد که هم برای اهالی سینما اشتغال ایجاد می‌کند و هم برای نمایش آثار نیازی به حضور در سینما نیست.

وی با تاکید بر اینکه تنوع اکران و نمایش فیلم‌های خارجی روز در دوران پساکرونا می‌تواند فضا را در سینمای ایران رقابتی کند، افزود: همین امر باعث می‌شود فیلمسازان ایرانی برای جذب مخاطب کیفیت آثار خود را بالا ببرند و دیگر شاهد کپی‌برداری‌های نازل از آثار هندی، ترکی یا حتی فیلمفارسی‌های قبل از انقلاب نباشیم.

تهیه‌کننده فیلم سینمایی اعتراض، تاکید کرد: دولت آینده در گام اول باید شورای عالی سینما و نمایش خانگی را تشکیل دهد و وظایفی که به غلط به ساترا محول شده را به این شورا واگذار کند.

هاشمی افزود: این شورا باید متشکل از سینماگران باتجربه و کارشناسان خبره باشد تا بتواند در اتخاذ سیاست‌های اصولی و راهبردی دولت در ریل‌گذاری جدید و صحیح سینما و نمایش خانگی نقش موثری را ایفا کند.

این تهیه‌کننده سینما درباره رویکرد دولت آینده در دیپلماسی فرهنگی، گفت: بدون تقویت زیرساخت‌های سینما و نمایش خانگی، رفع محدودیت‌های عقیدتی تحمیل‌شده بر آنها و تولید آثاری که برای مخاطب جهانی جذابیت داشته باشند حرف از حضور بین‌المللی صرفاً یک شوخی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =