عبدللهیان

پیام خانواده- وزیر امور خارجه کشورمان گفت :ما به گفت وگو باور داریم و آن را مناسبت ترین مسیر برای حل مشکلات منطقه ای و بین المللی می دانیم .

به گزارش پیام خانواده، حسین امیرعبداللهیان،ظهر امروز در نشست مطبوعاتی مشترک با« عبدالله بوحبیب» وزیر خارجه لبنان در بیروت گفت : ایران گفت وگو را بهترین و مناسبت ترین راه برای همکاری های منطقه ای وخروج بیگانگان از منطقه می داند .

وی افزود : :ما به گفت وگو باور داریم و آن را مناسبت ترین مسیر برای حل مشکلات منطقه ای و بین المللی می دانیم .

وزیر امور خارجه ادامه داد : ما آمادگی داریم در صورت درخواست مقامات  لبنان نسبت به بازسازی بندر بیروت از طریق  صادرات خدمات فنی و مهندسی اقدام کنیم .

وزیر امور خارجه کشورمان با تاکید بر این‌که «ایران، لبنان را دوست، شریک و متحد خود در منطقه می‌داند» ، گفت : پرونده  تجارت و گردشگری بین دو کشور همواره مفتوح  بوده و دو ملت علاقه مند به توسعه گردشگری و تجارت و توسعه رفت و آمدها با یکدیگر هستند، رفت و آمد هایی که به خاطر کرونا با توقف همراه شده است‌.

امیر عبداللهیان ادامه داد: ما آماده هستیم که  به لبنان برای این‌که بتواند از بحران اقتصادی کنونی با موفقیت عبور کند، کمک کنیم .

وزیر امور خارجه در این ارتباط خاطرنشان کرد:  شرکت‌های بزرگ ایرانی آمادگی دارند دو نیروگاه یک هزار مگاواتی برق در بیروت و جنوب لبنان را در کمتر از ۱۸ ماه ایجاد کنند.

وی افزود : ما این کار را با سرمایه گذاری مشترک  ایران و لبنان  و با صدور خدمات فنی - مهندسی ایرانی به سرعت انجام خواهیم داد.

وزیر خارجه کشورمان همچنین گفت:  دولت، مردم لبنان و ارتش و مقاومت لبنان ،نقش بزرگی در ایستادگی در برابر جاه طلبی‌های رژیم صهیونیستی در منطقه دارند.

وی  با گرامی داشت یاد و  نام شهدای مقاومت لبنان و ایستادگی آن‌ها در برابر صهیونیسم و تروریسم در منطقه افزود:   از همه شهدای مقاومت از جمله شهید عماد مغنیه و از حمایت‌های شهید بزرگ مبارزه با تروریسم سردار شهید قاسم سلیمانی و همچنین ابومهدی المهندس قدردانی می کنیم و یاد و خاطره این بزرگمردان حوزه مقاومت را گرامی می‌داریم.

وزیر خارجه کشورمان همچنین از نقش لبنان در ایستادگی در برابر رژیم جعلی  رژیم صهیونسیتی نیز  تقدیر کرد و افزود : از بیروت با صدای بلند اعلام می‌کنیم ما یک کشور می‌شناسیم که فلسطین نام دارد و پایتخت آن قدس شریف است.

وی همچنین در بخشی دیگر از صحبت های خود اظهار کرد :در گفت‌وگو با مقامات عالی لبنان ،موضوع گفت‌وگوهای منطقه ای ایران مورد توجه قرار گرفت.

امیرعبداللهیان درباره مذاکرات وین نیز اظهار کرد : ما مذاکره را به عنوان یک اصل قبول داریم و گفت‌وگوهای خوب و مفصلی را با وزیر خارجه لبنان در این خصوص داشتیم.

وی با  تاکید براین که در این  مذاکرات باید حقوق و منافع ملت ایران  تامین شود، اظهار کرد : در صورت وجود نیت واقعی در طرف‌های مقابل و بازگشت همه آنها به تعهدات، ایران هم به تعهدات خود بازخواهد گشت.

این دیپلمات ارشد ایرانی تصریح کرد :  در این موضوع پیام‌های شفاهی و وعده های بدون عمل ملاک ما نیست، ما براساس رفتار عملی طرف‌های مقابل، لغو تحریم‌ها و بازگشت طرف‌های مقابل به تعهداتشان، عمل خواهیم کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان اظهارکرد : در توافق هسته‌ای، ایران تنها کشوری است که تا آخرین لحظه به تعهداتش پایبند ماند و این روش را در صورت بازگشت  طرف‌های مقابل به تعهدات شان  احیا خواهیم کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =