کد خبر: 5301
تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۱
کرونا

پیام خانواده- سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که در دوره همه‌گیری کرونا، 180 هزار نفر از پرسنل کادر درمان به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

به گزارش پیام خانواده ، سازمان جهانی بهداشت در تازه‌ترین برآورد خود اعلام کرد که در دوران همه‌گیری کرونا، بین 80 هزار تا 180 هزار نفر از کادر درمان به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.

سازمان جهانی بهداشت همچنین هشدار داد با ادامه شیوع ویروس کرونا در جهان، اضطراب، خستگی و فرسودگی کادر درمان بیش از پیش خواهد شد.

سازمان جهانی بهداشت در بیانیه خود درباره مرگ کادر درمان به دلیل ابتلا به کرونا نوشت: «این مرگ‌ها ضایعه‌ای غم‌انگیز به شمار می‌آیند».

در حال حاضر حدود 135 میلیون نفر در جهان در بخش بهداشت و درمان فعالیت می‌کنند که کشته شدن این تعداد از آنها به دلیل ابتلا به کرونا می‌تواند شکاف غیرقابل تعویضی ایجاد کند.

شیوع ویروس کرونا در سرتاسر جهان همچنان با سرعت ادامه دارد و آمریکا درصدر کشورهایی قرار دارد که هم از لحاظ تعداد مبتلا و هم از لحاظ تعداد قربانیان، بیشترین آمار را دارد.

روند صعودی قربانیان کرونا در آمریکا در شرایطی است که تاکنون حدود ۴۰۰ میلیون دُز واکسن کرونا در سراسر این کشور تزریق شده است.

چندی پیش گزارشی درباره وضعیت بسیار بد شیوع کرونا در آمریکا منتشر شد که نشان می‌داد با وجود امکانات متنوع پزشکی، شیوع کرونا تاکنون جان صدها هزار نفر را گرفته و با حدنصاب شیوع آنفلوانزای اسپانیایی در سال‌های دور برابری می‌کند.

 آنفلوانزای اسپانیایی بیماری  مرگبار غیرمنتظره‌ای بود که خلال بهار ۱۹۱۸ تا تابستان ۱۹۱۹، ۵۰۰ میلیون نفر یک ‌سوم مردم جهان در سراسر جهان را مبتلا کرد و به گفته پژوهشگران، بین ۱۷ تا ۵۰ میلیون انسان جان خود را از دست دادند که بیشتر از ‌شمار قربانیان مستقیم جنگ جهانی اول است. شمار مرگ و میر در آنفلوانزای اسپانیایی به شکل غیرمنتظره‌ای در جوانان بیشتر بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =