معرفی زنان

اولین نشست تقدیر از نویسندگان دفاع مقدس باحضور انسیه خزعلی عصر سوم آذر ماه در ساختمان معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری برگزار شد.

به گزارش پیام خانواده   اولین نشست تقدیر از نویسندگان دفاع مقدس باحضور انسیه خزعلی عصر روز سوم آذر ماه در ساختمان معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری برگزار شد.

 انسیه خزعلی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در این نشست گفت: هدف از این جلسه این است که بگوییم قدردان زحمات شماهستیم و از سخنان و تجربیات تان بهره مند شویم و از احساسات پاک شما در این مسیر بشنویم تا یادمان بیاید اکنون که ما روی این صندلی ها نشسته ایم چه خون دل ها خورده شده و چه خون سر ها ریخته شده!

در ادامه دکترخزعلی در رابطه با نقش زنان در مقاومت گفت : متاسفانه در رابطه با نقش زنان در مقاومت کم کار شده. در زمینه آثار هنری که می تواند روی جوان و نوجوان ما اثرگذار باشد نیازمند به یک تحول جدی هستیم که باید در رابطه با آن کار بشود . بخشی از سیاست های معاونت زنان به این مسئله اختصاص یافته است.

معاون رئیس جمهور در امور زنان با تشریح نقش نویسندگان دفاع مقدس بیان کرد : علت اینکه حزب الله توانست در مقابل رژیم صهیونیستی ایستادگی کند و به عنوان یک الگو برای کشورهای عربی شناخته شود پیروی قاطع از رهبر شان و زنده نگه داشتن یاد و خاطرات شهدا بود.اگر شهدا تاریخ را نوشتند و ثبت کردند شما نویسندگان و راویان آن را به زبانی انتشار دادید که جوانان ما اتفاقات آن زمان را به خوبی احساس کنند.

در ادامه نویسندگان و راویان محور مقاومت مطالبی را در حضور دکتر خزعلی بیان کردند .

کتابخانه دماسنج فرهنگی کشور است

صمدزاده مسئول کتابخانه جنگ دفتر ادبیات و مقاومت در ادامه این نشست گفت: کتابخانه دماسنج فرهنگی کشور است به همین خاطر تلاش کردیم کتابخانه جنگ را به عنوان یک مرجع اطلاعاتی و پناهگاهی برای نویسندگان و ناشران قرار دهیم.

وی با اشاه به سهم زنان از کتاب های مقاومت ادامه داد:از ابتدای جنگ تا به حال  حدودا 20هزار عنوان کتاب منتشر شده که در این بین 3000عنوان آن توسط زنان نگاشته شده.همچنین یکی از بهترین خاطرات که در واقع شروع کننده نگاه نو در حوزه خاطره نگاری بود توسط یکی از نویسندگان خانم نوشته شده است.

 نقش زنان را در جبهه فراموش نکنیم

داوود امیریان نویسنده و طنزپرداز حوزه دفاع مقدس به تشریح نقش زنان در جبهه پرداخت و گفت : چهره زنان در جنگ تحمیلی ایران بسیار پررنگ تر بوده ولی متاسفانه در بین عموم این موضوع مهجور مانده است. اینطور نیست که زنان در پشت جبهه تنها مشغول تدارکات و شستن لباس های خونی رزمندگان باشند بلکه کسانی بودند که اسلحه به دست می گرفتند و می جنگیدند. شاید برای تان جالب باشد که همسر یکی از رزمندگان پس از شهادت همسرش به اسم آن رزمنده به جبهه می رود و چندماه سابقه جبهه نیز دارد بدون آنکه کسی متوجه جنسیت اش بشود.

از مادرانی که مطالعه نمی کنند باید ترسید!

وجیهه سامانی یک از نویسندگان حاضر در این نشست گفت: متاسفانه در طی این  سال های اخیر هیچ مقام مسئولی پای درد و دل اهالی قلم ننشسته بودو خدا می داند که در این مدت چه بر سرما و فرهنگ ما گذشت! در حوزه کتاب و کتاب خوانی به میزان قابل توجهی عقب گرد کرده ایم و مشخص نیست ضربه های وارد شده به این حوزه چطور جبران خواهد شد.

وی در ادامه بیان کرد  : از نظر من از مادرانی که کتاب نمی خوانند باید ترسید چرا که نقش اساسی در تربیت نسل آینده دارند. ما هر چقدر در مشکلات جامعه جستجو کنیم نهایتا به نقش مادران در تربیت باز می گردیم. متاسفانه زنان جامعه ما کتاب نمی خوانند و تا زمانی که مادران کتاب را جایگزین تلفن همراه شان نکنند آینده روشنی نخواهیم داشت.

نیازمند یک تشکل هستیم

معصومه آباد راوی و نویسنده کتاب من زنده ام با اشاره به مشکلات نویسندگان بیان کرد: احتیاج داریم تشکلی داشته باشیم و هرچند وقت یک بار دور هم جمع شویم و گفتگو کنیم. البته نیاز است که حرف نویسندگان به بیرون از مرزها منتقل بشود. من در تفریظ های بسیاری که مقام معظم رهبری به نویسندگان هدیه کرده اند شنیدم که ایشان تاکید کردند «این کتاب ارزشمند است و باید به زبان های دیگر ترجمه شود» اما هیچ بستری برای این کار در نظر نگرفته شده است.

در پابان از نویسندگان و راویان حاضر در این نشست توسط معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده  تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =