بانکی پور

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان این که ۲۱ مانع را در راستای تدوین قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت شناسایی کردیم، گفت: هدف این قانون حفظ هرم جمعیتی است و برای جوانی جمعیت نیاز به رشد جمعیت داریم.

امیرحسین بانکی پور عضو شورای‌عالی انقلاب فرهنگی در نشست علمی که پیش از ظهر امروز با موضوع خانواده، جمعیت و فرزندآوری در دانشگاه ادیان و مذاهب برگزار شد، اظهار داشت: برنامه‌های توسعه در کشور نه‌تنها در راستای خانواده نبوده و در واقع علیه خانواده بوده است.

وی ادامه داد: در قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت بیشترین تاکید بر روی خانواده است و نگاه این قانون پشتیبانی از خانواده است.

بانکی پور ابراز داشت: در حال حاضر به سمت فاجعه‌ای نزدیک می‌شویم که در تاریخ ایران مانند نداشته است به‌طوری‌که موضوع جمعیت در آینده تبدیل به ابر بحران می‌شود.

عضو شورای‌عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: اروپا طی ۳۰۰ سال زمان برد تا پیر شود و در این بازه زمانی کشورهای اروپایی توانستند مشکل جمعیت را با ورود مهاجرین برطرف کنند و علاوه بر این در فاصله زمانی ۳۰۰ ساله توانستند خودشان را تطبیق بدهند.

وی ادامه داد: این موضوع در ایران در طی سی‌سال رخ می دهد که فاجعه‌بار خواهد بود درحالی‌که تا چندین سال پیش جزو سه کشور جوان دنیا بودیم.

بانکی پور ابراز داشت: علاوه بر این مردم تمام کشورهای اروپا به یکباره پیر شدند اما در خصوص کشور ما با کشورهای همسایه این موضوع فرق می‌کند و تنها ایران است که در نقشه سی‌سال بعد سازمان ملل پیر شده است.

وی افزود: ایران هر زمانی که در برابر کشورهای منطقه ضعیف‌تر شده کشورهای منطقه به مرزهای جغرافیای کشورمان طمع کرده‌اند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: فرق دیگر اروپا با ایران است که این کشورها در حالی وارد بحران جمعیتی شدند که توسعه‌یافته و ثروتمند بودند که با کشورمان که درحال‌توسعه است قابل‌مقایسه نیست.

وی با بیان این که ۲۱ مانع را در راستای تدوین قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت شناسایی کردیم، افزود: هدف این قانون حفظ هرم جمعیتی است و برای جوانی جمعیت نیاز به رشد جمعیت داریم.

بانکی پور تصریح کرد: ۷ سال زمان داریم که در سیاه‌چال سقوط نکنیم و بتوانیم به رشد جمعیتی برسیم.

وی ابراز داشت: الگوی مسکن خانواده‌ها، نگرانی از بیکاری سرپرست خانواده، اشتغال و نگرانی آتیه زنان، هزینه بالای مراکز ناباروری، عقیم‌سازی بی‌رویه در دهه ۷۰، افزایش سزارین، قبح‌زدایی از سقط جنین، عدم اطمینان به زندگی مشترک، نهادینه شدن فرزند کمتر زندگی بهتر و رایگان بودن اقلام پیشگیری از جمله عوامل بازدارنده در افزایش جمعیت است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =