چاوشیان

پیام خانواده - رئیس مؤسسه خانواده اسلامی و تربیت معنوی خاتم با اشاره به بُعد خانواده محوری سردار دل‌ها گفت: سردار سلیمانی یک الگوی کامل خانواده محوری است.

به گزارش پیام خانواده، سید محمدحسین چاوشیان طی گفت‌وگویی اظهار داشت: شهید سلیمانی یک جمله معروفی دارد که می‌گوید: جامعه ما خانواده ماست و این‌ها فرزندان ما هستند، این نگاه سردار سلیمانی به مقوله خانواده و اساساً رویکرد خانواده محوری در نگاه ایشان بسیار حائز اهمیت و قابل‌ستایش است.

وی ادامه داد: حاج قاسم شخصیتی است که جنبه بین‌المللی بسیار پررنگی دارد و فعالیت‌های فرا خانوادگی بیش از تصوری داشت اما در عمل و گفتار نگاهشان به خانواده به‌عنوان یک محور است.

چاوشیان ابراز داشت: این نگاه، نگاهی است که نشان می‌دهد چه ارتباط تنگاتنگی بین خانواده و جامعه وجود دارد و در واقع این جامعه ما تشکیل شده از خانواده و خانواده را بدون در نظر گرفتن خانواده نمی‌توانیم، تصور کنیم.

وی افزود: تمام ارکان اجتماعی باید در خدمت خانواده باشد یعنی جامعه باید خانواده محور باشد در واقع تعبیری که رهبر معظم انقلاب نیز دارند این است به این معنا که جامعه در همه ابعاد فرهنگی اجتماعی سیاسی و نظامی و … باید خانواده محور باشد.

چاوشیان با بیان اینکه هر رفتاری که در ضدیت با خانواده است مورد قبول این نوع نگاه نیست، افزود: سردار رشید اسلام شهید سلیمانی عزیز علاوه بر فعالیت‌هایی که داشت به خانواده بسیار بها می‌داد.

وی ادامه داد: این جمله سردار دل‌ها که این‌ها فرزندان ما هستند و اینکه نگاه حزبی و جناحی به خانواده ندارد و خانواده را به‌عنوان یک واحد مؤثر در سطح جامعه می‌بیند، درس‌آموز و نشان‌دهنده جایگاه خانواده است.

استاد حوزه و دانشگاه بیان داشت: در سیره رفتاری شهید سلیمانی هم نگاهشان به خانواده بسیار بااهمیت است و هم رفتاری که با پدر و خصوصاً مادرشان داشتند و جایگاهی که به خانواده در نظر گرفته بودند، قابل‌توجه است.

وی تاکید کرد: بارها و بارها ایشان به خانواده‌های شهدا سر می‌زدند که همه نشانگر این بود که نگاهشان به خانواده جدی و راهبردی بوده و حتی به کودکان نیز توجه زیادی داشتند.

چاوشیان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه بیان داشت: همان رأفت و ارتباط و معاشرت اسلامی که سرتاسر مهر و محبت و صفا است در سیره شهید سلیمانی قابل‌مشاهده است و به‌عنوان یک الگوی خانواده محور شهید سلیمانی را می‌توانیم، مطرح کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =