کد خبر: 5910
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۹
حفظ قرآن

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف استان قم گفت: طرح شناسایی و تجلیل از ۱۱۴ مربی فعال حفظ قرآن کریم در سطح کشور اجرایی خواهد شد.

به گزارش پیام خانواده،به نقل از  روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم، سید محمد صالح‌نژاد با اشاره به طرح جدید سازمان اوقاف و امور خیریه که از طریق مرکز امور قرآنی این سازمان اجرایی می‌شود گفت: بر این اساس قرار است شناسایی و تجلیل از ۱۱۴ مربی فعال حفظ قرآن کریم در سراسر کشور اجرایی شود.
وی افزود: هدف از اجرای این طرح، ایجاد انگیزه در مربیان قرآنی و ترغیب بیشتر آنها به فعالیت‌ بیشتر در حوزه‌های حفظ، توجه به سنت تجلیل و تکریم مربیان قرآن در سطح جامعه و فراگیر کردن آن، زمینه‌سازی و تلاش برای توسعه فعالیت‎های مردمی حفظ قرآن و تجلیل از مربیان حفظ فعال و معرفی آنها به جامعه است.
رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم با اشاره به شیوه اجرای طرح و انتخاب مربیان برتر عنوان کرد: دو کمیته یکی در سطح سازمان اوقاف و امور خیریه و دیگری در سطح استان‌ها برای این منظور تشکیل شده است.
وی ادامه داد: کمیته مرکزی با حضور رئیس مرکز امور قرآنی، معاون آموزش مرکز و معاونت قرآن وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی، آموزش و پرورش و اتحادیه تشکل‌های کشوری قرآن و عترت تشکیل شده است.
صالح‌نژاد با بیان اینکه شناسایی مربیان فعال و واجد شرایط ابتدا در سطح استان‌ها و توسط کمیته‌های استانی صورت می‌گیرد گفت: شرایط اولیه برای انتخاب شامل حداقل ۵ سال سابقه تدریس در رشته حفظ قرآن کریم که به ازای هر سال سابقه افزون‌تر از پنج سال دو امتیاز تعلق می‌گیرد، حفظ بودن حداقل ۱۰ جزء قرآن که حفظ جزءهای بیشتر امتیاز بیشتری خواهد داشت، دارا بودن مدرک تربیت حفظ قرآن کریم از سازمان اوقاف و امور خیریه، دارالقرآن سازمان تبلیغات یا آموزش و پرورش و از همه مهمتر، دارا بودن فعالیت‌های تبرعی با روحیه جهادی در مناطق محروم است.
رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم تصریح کرد: از همه مربیان حفظ که این شرایط را دارند می‌خواهیم همراه با مدارک مورد نیاز به این اداره مراجعه کنند تا پس از بررسی، نفرات حائز رتبه را به مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه معرفی کنیم.
وی افزود: نفرات برتر همزمان با مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در اسفندماه معرفی می‌شوند و تجلیل از آنها صورت می‌گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =