شاهین صادقی نسب

استاد دانشگاه تهران گفت: سابقه ما در مردم‌سالاری و اسلام مداری یک موضوع قدیمی و کهنه‌ای است که تبلور شیرین و نوین آن در نظام جمهوری اسلامی رخ‌داده است.

به گزارش پیام خانواده شاهین صادقی نسب در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، با اشاره به 12 فروردین که به نام روز جمهوری اسلامی ایران نامیده شده است، اظهار داشت: پس از این که انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره) به پیروزی رسید، عقلاً به توصیه امام به دنبال تهیه قانون اساسی، انتخاب و تثبیت نظام جدید رفتند.
وی ادامه داد: کاری که با هوشمندی در همان ماه‌های آغازین انقلاب محقق شد به‌طوری که مردم در 12 فروردین در یک رفراندوم باشکوه و بی‌نظیر نظام مقدس جمهوری اسلامی را برگزیدند.
استاد دانشگاه تهران تصریح کرد: منتقدین و معاندان در برخی زمان‌ها این حرف را تکرار می‌کنند که مردم نمی‌دانستند به چه چیزی رای می‌دهند که از اساس دروغ و بی‌پایه است، مردم هم می‌دانستند جمهوری چیست و هم اسلام را می‌شناختند.
وی افزود: مردم نظام مردم‌سالار و جمهوری را می‌خواستند که در آن حق رای داشته باشند، آزادی‌های سیاسی و شهروندی داشته باشند و این نظام مبتنی بر اصول و قوانین اسلام باشد.
صادقی نسب تاکید کرد: مردم ایران اسلامی به دنبال و رهبری یک روحانی انقلاب کردند و در واقع مردم اسلام محمدی را می‌خواستند که در نهایت در بهمن 57 محقق شد.
وی با بیان این که مردم با آگاهی تمام در 12 فروردین به جمهوری اسلامی رای دادند، افزود: اگر کشورهای منطقه و اعراب را ببینید مشاهده می‌کنید که انتخابات و حق رای و نظر مردم هیچ‌وقت در اولویت نبوده است و در عمل هم محقق نشده است.
صادقی نسب ابراز داشت: ما در کشوری زندگی می‌کنیم که بیش از 100 سال پیش در آن انقلاب مشروطه شکل‌گرفته و در آن مجلس تشکیل شده است آن هم در زمانی که بسیاری از این کشورها به‌عنوان کشور وجود نداشتند و بخشی از دولت عثمانی بودند.
وی تاکید کرد: سابقه ما در مردم‌سالاری و اسلام مداری یک موضوع قدیمی و کهنه‌ای است که تبلور شیرین و نوین آن در نظام جمهوری اسلامی رخ‌داده است.
کارشناس مسائل سیاسی بیان داشت: ما این حجمی از انتخاباتی که در کشور در بعد از انقلاب برگزار کردیم نشانگر مردم‌سالاری است که در کشور وجود داشته به‌طوری‌که به‌صورت میانگین سالانه یک انتخابات را در کشور برگزار کردیم.
وی ادامه داد: ازآنجایی‌که حرف و ندای انقلاب، ندای استقلال‌طلبی و آزادی است، این ندا به مذاق زورگویان دنیا خوش نیامده است، از همان ابتدا نظام سلطه علیه ایران بوده و در پاره‌ای از مواقع شرق دنیا هم علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بوده و از هیچ دشمنی هم فروگذار نبودند.
صادقی نسب بیان داشت: یکی از مهم‌ترین محورهای دشمنی که با جمهوری اسلامی ایران دارند خدشه‌دار کردن انقلاب و به دنبال زیر سؤال بردن آرمان‌های انقلاب است.
وی تصریح کرد: امروز هجمه‌های تبلیغاتی و دروغ‌پراکنی‌های بی‌شماری در فضای مجازی علیه کشورمان به راه انداخته‌اند که این طبیعی است اما در این زمینه ما هم یک وظایفی داریم و در چارچوب جهاد تبیینی که رهبر معظم انقلاب بارها تاکید کرده‌اند مسائل و موضوعات را شفاف با مردم در میان بگذاریم و با استدلال و مدرک نشان بدهیم که شبهاتی که وارد می‌شود چقدر بی‌اساس و بی‌پایه است.
استاد دانشگاه تهران تاکید کرد: در جهاد تبیین برای تبیین مبانی جمهوری اسلامی و دستاوردهای انقلاب نیازمند حرف و کار جدید هستیم.
وی ابراز داشت: اگر با بخواهیم با ورودی‌های تکراری نتایج متفاوتی بگیریم در اشتباه محض هستیم بدون تردید رویکردهای ما در تبیین و فرهنگ‌سازی مناسب نبوده و نتیجه آن را در کشور می‌بینیم.
صادقی نسب تاکید کرد: همان‌طوری که رهبر انقلاب فرمودند نیازمند نوآوری هستیم آن هم به دلیل این که طرف مقابل با دشمنی می‌کند چرا که ما یک دولت مستقری هستیم و نیازی به توجیه خودمان نداریم اما طرف مقابل به‌قدری با ما دشمنی و توطئه افکنی می‌کند که نیازمند تبیین هستیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =