کد خبر: 7593
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۷
وزیر ورزش

وزیر ورزش و جوانان اظهار داشت: ما از ۱۰ تکلیف خود به ۸ تکلیف عمل کرده و پیش نویس آیین نامه دو تکلیف دیگر را هم تدوین کرده ایم.

به گزارش پیام خانواده  در جلسه علنی روز سه‌شنبه مجلس شورای اسلامی، سوال احمد راستینه هفشجانی نماینده شهرکرد، بن و سامان و تعدادی دیگر از نمایندگان از وزیر ورزش و جوانان در دستور کار قرار گرفت.

در متن سوال راستینه آمده است: چرا با وجود گذشت هیجده ماه از تصویب قانون شرح وظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان متاسفانه هنوز آیین نامه اجرایی این قانون به تصویب هیات دولت نرسیده و عملا ظرفیت‌های این قانون فعال نشده است.

حمیدسجادی وزیر ورزش و جوانان در پاسخ به این سوال در سخنانی گفت: با تصویب این قانون توسط نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی، گام بلندی در انتظام و انسجام هرچه بیشتر مسائل بسیار مهم حوزه ورزش و جوانان برداشته شد و این دو مقوله اجتماعی یعنی ورزش و جوانان تا حدود زیادی ساماندهی و قانون شدند.

وزیر ورزش و جوانان افزود: پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، سازمان تربیت بدنی کشور با قانون زمان پهلوی دوم اداره می‌شد. در خرداد ۱۳۹۰ که وزارت ورزش و جوانان تاسیس شد، همچنان همان قانون سازمان تربیت بدنی پا برجا بود. اما سرانجام در شهریور ۱۳۹۰ مجلس شورای اسلامی قانون اهداف و وظایف وزارتخانه را مصوب کرده و در کمتر از یک ماه بعد، به تصویب شورای نگهبان رسید و از آن زمان ۶ ماه فرصت آماده سازی پیش نویس آیین نامه‌های آن بود.

وی افزود: وزارت وقت ورزش و جوانان در مهلت تعیین شده پیش نویس آیین‌نامه را آماده کرد و به نهاد ریاست جمهوری و هیات دولت تقدیم کرد. البته از آن زمان مقداری فاصله رخ داد تا اینکه در دولت جدید بنده به اتفاق معاونان و مدیران کل مرتبط پیگیری‌های مستمری انجام دادیم و طبق دستور عملی که به دست ما رسیده باید در ۱۰ قسمت به وظایف خود عمل می‌کردیم که این ۱۰ قسمت شامل آیین نامه‌ها و دستور عمل‌ها است.

وزیر ورزش و جوانان افزود: به عنوان مثال دستورالعمل اجرایی تامین و تجهیز امکانات ورزشی مثلا در تیراندازی باید وزارت ورزش و وزارت دفاع به تصویب و تفاهم می‌رسید که انجام شد. همچنین در بحث شورای برون مرزی برای اعزام تیم‌ها، ورزشکاران و ورود تیم‌ها و ورزشکاران نیاز به دستورالعمل و آیین نامه شورای برون مرزی بود.

سجادی با بیان اینکه از ۱۰ تکلیف تعیین شده، ۸ تکلیف انجام شده است، تصریح کرد: دو تکلیف که منجر به طرح این سوال شده است، تکلیف مربوط به مواد ۶ و ۸ این قانون دستورالعمل بود، خوشبختانه در تاریخ ۹ مردادماه ۱۴۰۱ یعنی دو روز پیش در هیئت دولت با پیگیری که انجام شد و حمایتی که رییس جمهور از این دو آیین نامه انجام دادند، این دو آیین نامه که مورد سوال بود، به تصویب رسید.

وی تصریح کرد: بنابراین هر ۱۰ تکلیف آیین نامه و دستورالعمل هایی که برخاسته از قانون اهداف و وظایف وزارت ورزش بود تا این زمان انجام شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =