کد خبر: 8590
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۴
جام‌جهانی

مهار پنالتی رونالدو توسط «علیرضا بیرانوند» در مسابقه ایران و پرتغال در جام‌جهانی ۲۰۱۸ روسیه یکی از صحنه‌های به یادماندنی تاریخ فوتبالمان است.

به گزارش پیام خانواده دومین صعود متوالی ایران با کارلوس کی‌روش بود تا روند صعود یک در میان به این مسابقات قطع شود؛ یک صعود بی دردسر تا رفتن به جام‌جهانی دیگر استرس‌های دوره‌های قبل را به هواداران وارد نکند.

برد با گل به خودی مدافع مراکش در دقایق پایانی که دومین برد ایران را در جام‌جهانی ثبت کرد، در کنار باخت به اسپانیا و تساوی مقابل پرتغال، کارنامه تیم ملی در دومین حضور متوالی با کی‌روش بود.

قاب ماندگار و تاریخی ایران در جام‌جهانی روسیه در سومین مسابقه تیم ملی رقم خورد، مسابقه با پرتغال در ورزشگاه موردوویا آرنا شهر سارانسک، دومین نبرد دو تیم در ادوار جام‌جهانی بود. رویارویی در جام‌جهانی ۲۰۰۶ آلمان، اولین تقابل دو تیم بود که با برد ۲ بر صفر پرتغالی‌ها به پایان رسید.

۱۲ سال بعد ۲ تیم در جام‌جهانی باز هم به هم رسیدند اما این بار تیم کشورمان ترمز شاگردان فرناندو سانتوس را کشید و سوت پایان دومین رویارویی ایران و پرتغال در جام‌جهانی با تساوی یک – یک زده شد.

صحنه به یادماندنی این مسابقه در دقیقه ۴۳ رقم خورد، انریکه کاسرس پاراگوئه‌ای پس از چک کردن کمک داور ویدئویی، برخورد سعید عزت‌اللهی با کریستین رونالدو را پنالتی اعلام کرد تا پرتغالی‌ها برای زدن گل اول بازی، بهترین شانس را داشته باشند.

رونالدو که در جام‌جهانی آلمان توانسته بود یکی از گل‌های پرتغال را از روی نقطه پنالتی وارد دروازه ابراهیم میرزاپور کند، این بار اما یک سد محکم به نام علیرضا بیرانوند مقابلش بود که قبل از رفتن به روسیه با گفتن جمله معروف «چطوری کریس» برای فوق ستاره پرتغالی خط و نشان کشیده بود.

ضربه پنالتی رونالدو را این بار بیرانوند بر خلاف میرزاپور مهار کرد تا یکی از قاب‌های تاریخی ایران در ادوار حضور در جام‌جهانی رقم بخورد.

قاب‌های ماندگار ایران در جام‌جهانی؛ چطوری کریس!

قاب‌های ماندگار ایران در جام‌جهانی؛ چطوری کریس!

قاب‌های ماندگار ایران در جام‌جهانی؛ چطوری کریس!

قاب‌های ماندگار ایران در جام‌جهانی؛ چطوری کریس!

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =