پناهی

دبیر ستاد راهبری ورزش حوزه‌های علمیه با اشاره به اینکه مجلس اهتمام ویژه‌ای نسبت به بودجه ورزش کشور داشته باشد، گفت: خروج دولت از باشگاه‌داری به توسعه و رونق ورزش همگانی کمک می‌کند.

به گزارش پیام خانواده  حجت‌الاسلام مهدی پناهی در میزگرد اهمیت ورزش همگانی و ضرورت توسعه آن در کشور که در دفتر پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، برگزار شد، اظهار داشت: گاهی اوقات قوانین ما ضعف برنامه است که باید تدبیری شود. گاهی در قوانین مشکل بودجه است که باید بازنگری صورت بگیرد. امروز ورزش و ورزش همگانی با این رقم‌هایی که به آن تزریق می‌شود نمی‌تواند در جامعه و کشور نقش‌آفرینی خوبی داشته باشد.
وی گفت: وقتی بودجه یک فدراسیون به نام ورزش‌های همگانی که در سال چیزی حدود 10 میلیارد است، چگونه می‌تواند برای 80 میلیون جمعیت کشور ورزش همگانی را توسعه دهد. درحالی‌که در تمام وزارتخانه‌ها و بودجه‌ها به توسعه ورزش همگانی توصیه شده است؛ اما وقتی دولت در کشور باشگاه‌داری می‌کند و مجبور است بودجه خود را صرف برخی باشگاه‌های ویژه کند، این مسئله باعث می‌شود خیلی از بودجه‌هایی که شاید تخصیص آنها در ورزش همگانی است به‌ناچار وزارت ورزش آنها را در ورزش قهرمانی و حرفه‌ای هزینه کند که این یک آسیب جدی برای ورزش همگانی است.
خروج دولت از باشگاه‌داری به توسعه و رونق ورزش همگانی کمک می‌کند
پناهی تصریح کرد: خروج دولت از باشگاه‌داری به توسعه و رونق ورزش همگانی در کشور بسیار کمک خواهد کرد. البته اعتقاد ما این است که باید ورزش همگانی به سازمان ورزش همگانی با بودجه مستقل تبدیل شود.
باید مدیران ناکارآمد در ورزش را تغییر داد
مدیر سلامت و امداد حوزه‌های علمیه بیان کرد: گاهی هم ضعف موجود در ورزش همگانی ضعف در اجرا به دلیل افراد ناکارآمد و برنامه‌های آرمانی و فضایی است که باید نسبت به اصلاح این ساختارها و تغییر مدیران ناکارآمدی که امروز دغدغه ورزش همگانی در کشور ندارند تلاش شود.
وی اضافه کرد: در حوزه‌های علمیه انجمن ورزشی طلاب راه‌اندازی شد. راه‌اندازی این انجمن به جهت این بود که ورزش همگانی را در حوزه علمیه تقویت کنیم. امروز جشنواره ورزشی حوزه‌های علمیه در سطح کشور با نظم و قدرت خاصی در رشته‌های همگانی در سطح حوزه‌های علمیه کشور آغاز شده است و ان‌شاءالله جشنواره ملی ورزشی را هم در دهه فجر خواهیم داشت. در حال حاضر همایش پیاده‌روی در سطح استان‌های کشور هم برگزار می‌شود.
راه‌اندازی 500 پایگاه ورزش همگانی در حوزه‌های علمیه
پناهی خاطرنشان کرد: ما 500 حوزه علمیه برادران تحت عنوان مدرسه علمیه برادران در سطح کشور داریم که باتدبیر انجام شده و همکاری که فدراسیون ورزش همگانی انجام داده است تمام این 500 مدرسه تبدیل به پایگاه ورزش همگانی شده است، مربی دارند و با هیئت ورزش‌های همگانی در تعامل هستند. در تلاش هستیم هر روز در مدارس و حوزه‌های علمیه نرمش و ورزش را به‌صورت روزانه برگزار کنیم.
وی ادامه داد: ما شاخه مبلغین را راه‌اندازی کردیم که یکی از فعالیت خوب آن برگزاری دوره‌های تربیت مربی فرهنگی ورزشی ویژه طلاب حوزه علمیه است که تاکنون 100 نفر فارغ‌التحصیل شده‌اند، این افراد هم می‌توانند به گفتمان‌سازی ورزش همگانی در حوزه‌های علمیه کمک کنند و هم می‌توانند به این گفتمان‌سازی در ورزش کشور کمک کنند.
برگزاری دوره‌های تربیت مربی فرهنگی ورزشی
دبیر ستاد راهبری ورزش حوزه‌های علمیه با اشاره به ظرفیت مبلغین، گفت: انجمن ورزشی طلاب و همچنین معاونت فرهنگی کمیته پارالمپیک، دوره‌های تربیت مربی فرهنگی ورزشی را آغاز کرده‌اند.
وی افزود: در این دوره طلاب ورزشکار که در حال حاضر بیش از 12 هزار طلبه ورزشکار داریم، افرادی که آمادگی ثبت‌نام دارند انتخاب می‌شوند و تحت عنوان مربیان فرهنگی ورزشی آموزش داده می‌شوند با این سیاست که بتوانیم از این افراد روی نیمکت تیم‌های ورزشی به‌عنوان مربی فرهنگی در کنار کادر فنی مربیان تیم قرار بگیرند.
مجلس اهتمام ویژه‌ای نسبت به بودجه ورزش کشور داشته باشد
پناهی با اشاره به نقش نمایندگان در خصوص بودجه ورزش، تأکید کرد: توصیه ما به مجلس این است که نسبت به مواد قانونی که می‌تواند به ورزش کشور کمک کند اهتمام جدی داشته باشند.
وی ادامه داد: امروز ماده 27 دهم درصد مالیات بر ارزش‌افزوده که از احکام قانون شش توسعه است کمک خوبی به جامعه ورزش کشور کرده است؛ اما وقتی کف میدان را نگاه می‌کنیم هنوز با مشکلات بسیاری مواجه هستیم.
مدیر سلامت و امداد حوزه‌های علمیه عنوان داشت: امروز در مباحث فرهنگی ورزش و توسعه ورزش همگانی با کمبود شدید منابع مواجه هستیم.
مجلس ورزش را یک مجموعه فرابخشی ببیند
وی گفت: باید مجلس ورزش را به‌عنوان یک مجموعه فرابخشی ببینند و به آنها به‌عنوان یک مجموعه بخشی نگاه نکنند. این اضطراری که امروز در جامعه ورزش وجود دارد را نمایندگان درک کنند و بدانند که حال ورزش کشور حال خوبی نیست و باید به ورزش کمک کنند و آن را فرابخشی ببینند و اهتمام جدی به ورزش داشته باشند چرا که ورزش می‌تواند بسیاری از گره‌های جامعه و بسیاری از آسیب‌ها و مشکلات کشور را حل کند.
امروز جامعه ورزشی ما مکدر خاطر است
پناهی یادآور شد: امروز جامعه ورزشی ما مکدر خاطر است چرا که آن عدالت واقعی که باید در توزیع بودجه ورزشی رعایت شود وجود ندارد. امروز پیشکسوتان ما دغدغه‌مند و گلایه‌مند هستند به‌خاطر اینکه از نمایندگان مجلس توقع دارند اگر صندوقی تحت عنوان صندوق حمایت از پیش‌کسوتان ورزشی در این کشور است این صندوق به‌گونه‌ای آنها را پشتیبانی کند که آنها بتوانند مشکلات معیشتی خود را رفع کنند. امروز بسیاری از مربیان و ورزشکاران ورزشی ما که در مسیر ورزش حرفه‌ای و قهرمانی هستند مشکلات معیشتی دارند.
وی تأکید کرد: مردم ما یک مردم بسیار خوب و لایق خدمت هستند و هرکدام از ما باید تلاش کنیم مشکلات این مردم را به حداقل برسانیم. امروز اگر ما مردم خودمان را در درون کشور با عملکرد خودمان امیدوار نگهداریم هیچ رسانه‌ای و هیچ قدرتی از بیرون نمی‌تواند بر ملت ما چیره شود و حتی ذهنیت ملت را نسبت به انقلاب و نظام جمهوری اسلامی تغییر دهد. امروز رسالت ما این است که هر عرصه‌ای خدمت می‌کنیم باهدف رضایت مردم کار کنیم.
دبیر ستاد راهبری ورزش حوزه‌های علمیه ادامه داد: ظرفیت‌های ورزشی و هنری ما جوانان و سرمایه‌های این مملکت هستند که باید به لحاظ فرهنگی و تخصصی که جوانان در حال فعالیت هستند از آنها مراقبت کنیم تا بتوانند امیدوارانه ورزش خود را در کشور دنبال کنند.
کشور نیازمند توسعه ورزش همگانی است
وی افزود: در ورزش همگانی هم تأکید می‌کنیم همه کمک کنند چرا که جامعه ما به‌شدت محتاج ورزش همگانی است و ورزش همگانی بسیاری از مشکلات را می‌تواند مرتفع کند و باعث ایجاد نشاط و دوستی‌های پایدار می‌شود و بسیاری از آسیب‌هایی که در منزل وجود دارد از طریق این توسعه ورزش همگانی از بین می‌رود، همچنین عنایت ویژه‌ای به برنامه‌های خانوادگی ورزشی داشته باشیم که این برنامه‌ها می‌تواند در تحکیم روابط خانوادگی تأثیر داشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =