کد خبر: 9029
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۳
قالیباف

رئیس مجلس با اشاره به شخصیت سردار سلیمانی گفت: حکمرانی‌ای که سردار سلیمانی به آن ایمان داشت، حکمرانی مردمی بود، در جمهوری اسلامی حکمرانی باید حکمرانی مردمی باشد.

به گزارش پیام خانواده محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در برنامه تلویزیونی «ملک سلیمان» با اشاره به شخصیت سردار سلیمانی گفت: حاج قاسم انسانیت را به درستی رعایت می کرد، حاج قاسم گاهی مانورها و نوع طراحی را تغییر می داد، برای اینکه بی گناهی کشته نشود.

وی ادامه داد: در مسایل سیاسی داخلی کشور آنهایی که خودشان را از دیگران انقلابی تر می دانند، گاهی به حاج قاسم نقدهایی داشتند، گاهی اصلا حاج قاسم را انقلابی نمی دانستند.

قالیباف افزود: ما مسئولان که امروز مسئول حکمرانی هستیم، اشکالات بیشتر به ما برمی گردد. حکمرانی ای که سردار سلیمانی به آن ایمان داشت، حکمرانی مردمی بود، در جمهوری اسلامی حکمرانی باید حکمرانی مردمی باشد.

وی ادامه داد: حاج قاسم می گفت جمهوری اسلامی حرم است، حال اگر جمهوری اسلامی حرم است، یک رکن این حرم مردم‌اند. همیشه جمهوری اسلامی و مکتب امامین انقلاب بر این مبنا پیش رفته‌اند که مردم اساس کار ما هستند.

قالیباف اضافه کرد: به تعبیر شهید سلیمانی، معنا ندارد که بین مردم فرق قائل شویم و مردم را به‌لحاظ سیاسی به چپ و راست و به‌لحاظ مذهبی جدا کنیم. اگر می‌گوییم جامعه را باید بسازیم، نباید این‌طور فکر کنیم که باید مردم را بسازیم. بلکه باید خودمان را به‌عنوان متولی بسازیم.

رئیس مجلس تاکید کرد: با فشار و تحریم اقتصادی به مردم حمله می‌کنند. با دروغ‌پردازی هم، مقام معظم رهبری را آماج هجمۀ خود کردند. شما نگاه کنید چندین بار در بحران‌های سی سال گذشته تهدیدمان کردند که اگر فلان کار را نکنید، جنگ شروع می‌شود؟ همیشه می‌گفتند ما در آستانۀ جنگیم. ولی نگاه کنید در این سی سال چگونه رهبر عزیز ما توانسته کشور را در مقابل جنگ‌طلبی دشمنان مدیریت و رهبری کرده است.

رهبری مدافع حقوق مردم است و خودشان برای دفاع از این حقوق وارد عمل می‌شوند

قالیباف ادامه داد: در حوزۀ احترام به حقوق عامه و حقوق مردم به رهبر انقلاب نگاه کنید. وقتی رهبری احساس می‌کنند در زاهدان اتفاقی افتاده که ممکن است خون کسی به ناحق ریخته شده باشد، ایشان احساس می‌کند اینجا جایی است که خودشان باید وارد عمل بشوند. چرا؟ چون حقوق مردم برایشان مهم است.

اگر شهید سلیمانی در 1401 بود می گفت وحدت را حفظ کنید

رئیس مجلس تصریح کرد: شهید سلیمانی دست پروده مکتب امام است، و مکتب شهید سلیمانی هم همان است که مکتب امام بود.

وی ادامه داد: مهمترین هدف دشمن در 1401 از بین بردن وحدت است و اگر الان شهید سلیمانی بود می گفت وحدت را حفظ کنید.

قالیباف یادآور شد: ما باید حکمرانی را به حکمرانی حاج قاسم برگردانیم، ما باید مردم را محترم بشناسیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =