شهردار قم

شهردار قم با اشاره به اینکه تمام تلاش‌ها در سال جاری و سال آینده مرتبط با هسته مرکزی شهر است، گفت: دو اراضی 48 هکتاری و 32 هکتاری نیز در همین راستا برای اجرای پروژه‌های اطراف حرم و بافت فرسوده در اختیار شهرداری قرار گرفتند.

به گزارش پیام خانواده دکتر سیدمرتضی سقائیان نژاد عصر دیروز چهارشنبه ۲۱ دی‌ماه در مراسم آغاز مرحله جدید طرح بزرگ “قم در مسیر تحویل” به‌منظور افتتاح، بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی ۲۱۸ پروژه شهری به ارزش ۲۹ هزار میلیارد ریال که با حضور دکتر احمد وحیدی وزیر کشور در مرکز همایش‌های شهرداری قم برگزار شد اظهار کرد: در ایام قیام مردم قم که منجر به پیروزی انقلاب اسلامی هستیم و روز ۱۹ دی نقطه عطفی در تاریخ کشور است.

وی با اشاره به اینکه این انقلاب بر پایه دین و اسلام است، مطرح کرد: اختلاف دولت‌ها و فرهنگ غربی با جمهوری اسلامی نیز به دلیل محور بودن دین در ایران است.

شهردار قم با بیان اینکه در برنامه اول و دوم شهرداری قم ، ۳۵ تقاطع غیرهمسطح پیش‌بینی‌شده است، عنوان کرد: این تقاطع‌ها در محورهای شریانی قم هستند.

وی با اشاره به افتتاح پروژه تونل شهدای امنیت، خاطرنشان کرد: این پروژه یک پروژه ترکیبی است و به عبارتی با این پروژه مناطق ۲، ۴ و ۸ به یکدیگر متصل خواهند شد.

دکتر سقائیان نژاد با تأکید بر اینکه تونل غدیر نیز به این محور متصل خواهد شد، تصریح کرد: این تونل نیز تا اوایل سال ۱۴۰۲ به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه تمام تلاش‌های ما در سال جاری و سال آینده مرتبط با هسته مرکزی شهر است، یادآور شد: دو اراضی ۴۸ هکتاری و ۳۲ هکتاری نیز در همین راستا برای اجرای پروژه‌های اطراف حرم و بافت فرسوده در اختیار شهرداری قرار گرفتند.

شهردار قم با بیان اینکه فاز ۵ عمار یاسر یکی از پروژه‌های هسته مرکزی شهر است، اضافه کرد: پروژه دروازه ری، قبرستان نو، چهل اختران و … نیز از دیگر پروژه‌های این محدوده هستند.

وی ادامه داد: با پیگیری انجام‌شده توسط وزیر کشور ، ۵۰ دستگاه اتوبوس و ون تا نیمه شعبان به مجموعه ناوگان عمومی مدیریت شهری اضافه خواهد شد.

دکتر سقائیان نژاد با اشاره به اینکه حدود ۳ هزار میلیارد تومان برای تأمین واگن قطار شهری قم توسط دولت هزینه خواهد شد، ابراز کرد: باتوجه به اینکه پروژه قطار شهری قم آماده بهره‌برداری است، با دستور وزیر کشور مقرر شد ۳ رام قطار از یکی از شهرهای دیگر قرض گرفته شود.

وی با بیان اینکه ضلع شرق حرم مطهر نیز ساماندهی خوبی ندارد، اظهار داشت: قرارداد پارکینگ شرقی حرم مطهر نیز با رقمی حدود ۲۸۰۰ میلیارد تومان برای ایجاد ۲ هزار پارکینگ اطراف حرم منعقدشده است.

شهردار قم اضافه کرد: تمام این اتفاقات برای مردم و به‌پاس خون شهدا است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =