شاهین صادقی نسب

کارشناس مسائل سیاسی گفت: تحقق شناخت عمیق‌تر و دقیق‌تر از دفاع مقدس با عملیاتی‌شدن خواسته‌های رهبر معظم انقلاب محقق خواهد شد.

شاهین صادقی نسب در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس به سخنان رهبر معظم انقلاب در این باره اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین نکاتی که رهبر معظم انقلاب در این جلسه اشاره کردند، شناختن عظمت دفاع مقدس و شناساندن آن بود.
وی ادامه داد: برای شناخت و تبیین آن در جامعه رهبر معظم انقلاب 4 زاویه را معرفی کردند که از این زوایا برای شناختن این واقعه عظیم و شناساندن آن به نسل جوان کمک بگیریم.
صادقی نسب بیان داشت: یکی از این زوایا این بود که در دفاع مقدس از چه چیزی دفاع می‌کردیم، دوم این بود که در برابر چه کسانی می‌جنگیدیم، سوم این که این دفاع به‌وسیلة و چه کسانی بود و چهارم این که آثار و دستاوردهای این دفاع چه چیزی بود.
وی ادامه داد: با یافتن پاسخ این 4 سؤال و به تعبیر حضرت آقا 4 زاویه، یک چارچوب و قالبی شکل خواهد گرفت که به کمک آن شناخت عمیق‌تر و دقیق‌تر از واقعه تاریخی دفاع مقدس محقق می‌شود.
این استاد دانشگاه با اشاره به دلایل آغاز جنگ تحمیلی تأکید کرد: در انقلاب 1357 یک نظام سلطه‌پذیر و بله‌قربان‌گو جای خودش را به یک نظام عدالت‌خواه اسلامی داد.
وی ابراز داشت: از همان روز اول دشمنی‌ها با ما از سوی آمریکا و کشورهای غربی شروع شد که اوج این دشمنی را در جنگ ۸ساله دیدیم.
صادقی نسب افزود: این خیلی مهم است که بدانیم که اگر بحث تعرض به اراضی ما بود قبلاً هم می‌توانستند انجام دهند؛ اما چرا این کار بعد از انقلاب صورت گرفت علت آن ترس و واهمه از تسری این انقلاب به سایر کشورهای منطقه و جهان بود.
وی ادامه داد: این همه دشمنی به علت انقلاب اسلامی ایران بود چرا که پیام این انقلاب دفاع از مظلومین، عدالت‌خواهی و برقراری ارزش‌های والای انسانی را در بین مردم بود به همین علت دشمنان از گسترش انقلاب همواره هراس داشته و دارند.

هدف دشمنان ازبین‌بردن جمهوری اسلامی است

کارشناس مسائل سیاسی تأکید کرد: اگر از مسائل موشکی و هسته‌ای صحبت می‌شود یک هدف بیشتر ندارند که آن هم ازبین‌بردن جمهوری اسلامی است.
وی به‌تنهایی کشورمان در جنگ تحمیلی اشاره کرد و گفت: کسانی که در برابر قرار گرفتند همه دنیا بودند تنها کشورهایی مانند سوریه در کنار ما قرار گرفتند درحالی‌که تمام کشورهای حاشیه خلیج‌فارس انواع کمک‌ها را به صدام کردند.
صادقی نسب ابراز داشت: کشورهای غربی و آمریکا هر کمکی که از دستشان برمی‌آمد انجام می‌دادند تا این انقلاب را در هم بشکنند که در این امر ناکام مانند.
وی افزود: در چرایی این ناکامی باید بگویم که بهترین جوانان و بهترین انسان‌ها در برابر تهاجم بیگانه سینه سپر کردند و با گوشت و پوست خودشان در برابر ارتش بین‌المللی عراق ایستادند.
این استاد دانشگاه بیان داشت: در بسیاری از مواقع شهدا با دست‌خالی در برابر دشمنان ایستادند این چیزی است که در تاریخ این مملکت نباید فراموش شود.
وی ادامه داد: علاوه بر این در تاریخ شرافت، مردانگی و آزادگی این دلیرمردان نباید فراموش شود.

هیچ‌کس انتظار آزادی خرمشهر را نداشت

صادقی نسب خاطر نشان کرد: خیلی‌ها مانند بنی‌صدر این ادعا را داشتند که زمین بدهند و زمان بخرند؛ اما امام خمینی (ره) و رزمندگان اجازه ندادند، زمانی که خرمشهر آزاد شد یک اتفاق عجیب در دنیا رخ داد این که خرمشهر آزاد شود برخلاف انتظار کشورهای غربی، صدام و آمریکا بود.
وی ابراز داشت: مردم و جوانان ما ایستادند و سینه سپر کردند و اجازه ندادند ذره‌ای از خاک ایران کم شود و به ناموس ایرانی تعرض شود.
صادقی نسب تصریح کرد: نحوه تبیین این دفاع و زوایای مختلف آن بسیار پر خطا و ناکافی بوده است برای نسل جوان، ببینید ارتش آمریکا با دلایل غلط و تفکر سلطه گرایانه به کشور دیگر حمله می‌کند؛ اما سالی نیست که این کشور یک فیلم هالیوودی شاخص ساخته نشود.
وی ادامه داد: اما در مقابل در کشور ما هیچ کار فاخر و درجه‌یکی ساخته نمی‌شود به‌ندرت کارهایی ساخته می‌شود که اصلاً کافی نیست و کار فرهنگی انجام نمی‌شود.
کارشناس مسائل سیاسی تأکید کرد: به نظر می‌آید هیچ اراده‌ای وجود ندارد و اگر فیلمی ساخته می‌شود؛ چون این فیلم جامعیت ندارد جذاب و مقبول نیست.

دفاع مقدس همه فرزندان ایران را شامل می‌شود

وی با بیان این که دفاع مقدس همه فرزندان ایران را شامل می‌شود، خاطر نشان کرد: ما کسی را داشتیم که در کشورهای اروپایی دوره دکترا را می‌گذرانده؛ اما با آغاز جنگ به وطن بازگشته و شهید هم شده است.
صادقی نسب اضافه کرد: این ها را باید به مردم نشان بدهیم؛ اما تا زمانی که ما ادبیات خودمان را عوض نکنم و از سمبل‌های کهنه و قدیمی بهره بگیریم و دور از ذائقه جوانان ایرانی را نشان دهیم، شکست می‌خوریم.
وی افزود: در واقع باید اراده کافی وجود داشته باشد و برای عرضه فرهنگی دفاع مقدس و تبیین آن از زبان فرهنگ از موسیقی و سینما گرفته تا برپای رویدادها، نمایشگاه و.... بهره بگیریم.
این کارشناس سیاسی ادامه داد: در عرصه‌های گوناگون باید قهرمانان خودمان را به جهانیان نشان بدهیم و در این میان باید از نگاه انحصارگرایانه به جنگ باید خودداری کنیم و با زبان نوین با جوانان صحبت کنیم.
وی افزود: رهبر انقلاب در دیدار با طلاب به این نکته اشاره فرمودند که در تبیین اسلام و ارزش های اسلامی باید تهاجمی عمل کنید چه زمانی می‌توان تهاجمی عمل کرد، زمانی که ما ذائقه جوانان را بشناسیم.
صادقی نسب با بیان این که ارزش‌ها شهادت و عدالت‌طلبی است، گفت: تنها نحوه بیان و تبیین آن‌ها عوض شده است که باید به این مهم توجه کافی داشته باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =