کشتی فرنگی

دارنده مدال برنز وزن ۵۵ کیلوگرم کشتی فرنگی قهرمانی جهان گفت: فعلا تصمیمی برای حضور در وزن المپیکی ۶۰ کیلوگرم ندارم و تمرکزم بیشتر در وزن خودم است با این وجود برای تغییر وزن با نظر کادر فنی تصمیم خواهم گرفت.

به گزارش پیام خانواده  رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی جهان روزهای ۳۰ شهریور تا ۲ مهرماه در شهر بلگراد صربستان برگزار شد و در پایان تیم ایران با کسب یک طلا، یک نقره و ۳ برنز بعنوان نایب قهرمانی دست یافت.
در پایان این رقابت‌ها تیم ایران توسط امین میرزازاده در وزن ۱۳۰ کیلوگرم به مدال طلا، علیرضا مهمدی در وزن ۸۲ کیلوگرم به مدال نقره، پویا دادمرز در وزن ۵۵ کیلوگرم، محمدرضا گرایی در وزن ۶۷ کیلوگرم و محمدهادی ساروی در وزن ۹۷ کیلوگرم به مدال برنز دست یافت.

پویا دادمرز در وزن ۵۵ کیلوگرم پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه ۸ بر صفر سابولس لوسونس از صربستان را با نتیجه ۸ بر صفر از پیش رو برداشت و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. وی در این مرحله مقابل آدم اوزون قهرمان اروپا از ترکیه را با نتیجه ۳ بر صفر شکست داد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. دادمرز در این دیدار در یک کشتی نزدیک با نتیجه ۳ بر ۲ مغلوب با الدانیز عزیزلی قهرمان جهان از جمهوری آذربایجان شد و به دیدار رده‌بندی رفت. ملی‌پوش خوزستانی در دیدار رده‌بندی برابر این حریف مقتدر ظاهر شد و در نهایت موفق شد با نتیجه ۶ بر سه برابر حریف قزاق خود به برتری رسید.

آخرین بار حمید سوریان توانسته بود در سبک وزن کشتی فرنگی در پیکارهای جهانی سال ۲۰۱۴ ازبکستان صاحب مدال طلا شود که مدال برنز دادمرز پس از ۹ سال در این وزن رقم خورد.

دادمرز در گفت‌وگویی با خبرنگار اظهار کرد: پس از اینکه سال گذشته در پیکارهای قهرمانی جهان از کسب مدال بازماندم با تغییر کادر فنی و حضور حسن رنگرز سرمربی جدید، در رقابت‌های امیدهای جهان به مدال طلا رسیدم. این موفقیت نیز ادامه داشت و در جام جهانی در باکو، رنکینگ کرواسی و قهرمانی آسیا نیز به موفقیت رسیدم و توانستم به مدال طلا برسم. برای حضور در جهانی بلگراد با تیم ملی در ۸ اردو تمرینی شرکت کردم و خود را برای این رویداد جهانی آماده کردم.

وی با اشاره به اینکه در رقابت جهانی بلگراد سخت‌ترین قرعه به من خورد گفت: در گروه من قهرمان اروپا و جهان نیز حضور داشت که شرایط را برایم سخت کرد. باید بگویم سخت‌ترین حریف من در دور سوم، مقابل کشتی‌گیر ترکیه‌ای بود چرا که بدنم لاکتیکی شده بود و از سویی پارگی از ناحیه ابرو، شرایط مبارزه را برایم دشوار کرد، ولی توانستم با نتیجه سه بر صفر مقابل اوزون به برتری برسم. در مرحله نیمه نهایی مقابل عزیزلی متحمل شکست شدم ولی عزم خود را برای در دیدار رده‌بندی مقبال حریف قزاقستانی دوچندان کردم و توانستم به مدال ارزشمند برنز برسم.

دارنده مدال طلای امیدهای جهان ادامه داد: مدال برنز من در بلگراد پس از وقفه ۹ ساله در سبک وزن کشتی فرنگی رقم خورد. پس از آن حمید سوریان این موفقیت را به من تبریک گفت. افتخاری برای من است که جا پای ژنرال هفت ستاره کشتی ایران گذاشته‌ام؛ امیدوارم بتوانم همانند سوریان موفقیت خود را تکرار کنم. بنا دارم با توجه شرایطتم روند رو به رشدم را ادامه دهم و بتوانم در جهانی سال ۲۰۲۵ موفقیت خود را با کسب مدال طلای جهانی تکمیل کنم. فعلا تصمیمی برای حضور در وزن المپیکی ۶۰ کیلوگرم را ندارم و تمرکزم بیشتر در وزن ۵۵ کیلوگرم کشتی فرنگی است. برای تغییر وزن نیز با نظر کادرفنی تصمیم خواهم گرفت.

دادمرز در خصوص لقب هرکول جیبی گفت: این لقبی است که در تیم ملی به من داده‌اند که پس از کسب مدال برنز توسط محمد بنا دوباره عنوان شد.

وی همچنین در خصوص خبر ازدواجش که بعد از کسب مدال برنز جهانی آن‌را رسانه‌ای کرد، توضیح داد: فعلا تصمیمی ندارم البته با توجه به آرزویی که پیش از این داشتم پس از کسب مدال برنز جهانی همراه با خانواده به زیارت بارگاه امام رضا (ع) خواهم رفت.

دارنده نشان برنز قهرمانی جهان به وضعیت جسمانی خود نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به مصدومیت از ناحیه کتف دست راست در حال حاضر تمرینات سبک خود را شروع کرده‌ام. امیدوارم پس از استراحت ۶ هفته‌ای و پس از سفر به مشهد برای زیارت امام رضا (ع) تمریناتم را بیشتر کنم. مردم شهرستان ایذه همیشه به من لطف داشتند و پس از حضور در این شهرستان مورد استقبال گرم آنان نیز قرار گرفتم. از استاندار خوزستان نیز تشکر می‌کنم که پس از کسب این موفقیت با پیامی، تبریک گفت.

دادمرز بیان کرد: با توجه به آسیب دیدگی به احتمال زیاد در لیگ برتر کشتی حضور نخواهم یافت. من در استخدام گروه ملی صنعتی فولاد ایران هستم و از حمایت و خدمات علی محمدی مدیرعامل بابت فراهم کردن امکانات تشکر می‌کنم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =