قاسم پور

پیام خانواده- نماینده مردم تهران گفت: ارکان خانواده‌ها به خصوص زنان در کاهش آسیب‌های اجتماعی و تشریح و تبیین آسیب‌ها و پدیده‌های اجتماعی نقش بسزایی دارند.

به گزارش پیام خانواده؛ همـایش ملـی خــانـواده پـایـا با محوریت بررسی نقش خانواده در پیشگیری، کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی به همت مؤسسه خانواده اسلامی و تربیت معنوی (خاتم) و با همکاری فرهنگسرای خانواده و حمایت مجمع ملی خانواده روز پنجشنبه ۲ آذر ماه در فرهنگسرای خانواده برگزار شد.

در این همایش، محمد عباسی (رئیس سازمان امور اجتماعی کشور)، فاطمه قاسم‌پور (رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس)، غلامعلی افروز (روانشناس و استاد ممتاز دانشگاه تهران)، سید محمد حسین چاوشیان (دبیر مجمع ملی خانواده)، فاطمه سادات رازقی (قائم مقام موسسه خانواده اسلامی و تربیت معنوی خاتم)، شیوا مقدم(رییس فرهنگسرای خانواده)، نرجس خاتون اسعدی خلیلی (مدیرکل دفتر توانمندسازی خانواده و بانوان سرپرست خانوار سازمان بهزیستی) و فضه‌السادات حسینی(دبیر نشست) سخنرانی کردند.

فاطمه قاسم‌پور نماینده مردم تهران در اولین همایش «خانواده پایا» در گفتگو با خبرنگار ما با اعلام اینکه بخش عمده‌ای از مشکلات با همفکری دولت و فعالان این حوزه قابل پیشگیری است، گفت: ارکان خانواده‌ها به خصوص زنان در کاهش آسیب‌های اجتماعی و تشریح و تبیین آسیب‌ها و پدیده‌های اجتماعی نقش بسزایی دارند.

او گفت: یکی از موضوعات مهم و اولویت‌ها درحکمرانی توجه به مسائل زنان و خانواده است. از این رو چندین سال است که در سیاست‌های کلان و قوانینی که در مجلس شورای اسلامی مصوب می‌شود توجه بیشتر و شایانی به موضوع خانواده و زنان شده است.

قاسم‌پور یکی از قوانین راهبردی مصوب شده در مجلس یازدهم را قانون جوانی جمعیت خواند و گفت: این نشان‌دهنده آن است که این موضوع برای حکمرانان کشور یک موضوع مهم است.

رییس فراکسیون زنان و خانواده مجلس افزود: این روزها توجه به مسائل زنان و خانواده بیش از بیش جزو اولویت‌های نمایندگان مجلس و دولت است و برای همین در لایحه برنامه هفتم نیز مورد توجه قرار گرفته است.

تنظیم‌گری اتفاق نمی‌افتد

نماینده مردم تهران مواردی همچون آموزش، بهره گیری از مشاوره، استفاده از مدل‌های روز و عملیاتی قابل اجرای متناسب با فرهنگ ایرانی و اسلامی و ارتباط درست و بیشتر میان سیاست گذاران و فعالان حوزه خانواده را از جمله برنامه‌های راهبردی مجلس برای استحکام بنیان خانواده دانست.

قاسم‌پور همچنین با اعلام اینکه متولیان مشخصی همچون وزرات ورزش، سازمان بهزیستی، سازمان نظام روانشناسی و بخش خانواده قوه قضائیه برای اجرا و تنظیم قوانین حوزه خانواده وجود دارد، افزود: اما شاهد تنظیم‌گری مناسبی در این خصوص نیستیم.

او در پایان اظهار کرد: کنش‌گران حوزه خانواده باید با سیاست گذاران در ارتباط بوده و با شناخت آسیب‌های موجود در خانواده به دنبال حل آن باشند. خانواده ایرانی باید با پررنگ‌تر کردن روابط و گفتگو به دنبال کم کردن مشکلات و آسیب‌ها باشند. من کسی را ناامید نکرده‌ام، صرفا تلنگر زده‌ام. زمانی که زنجیره سیاستگذاری از تولید فکر تا به برنامه اجرایی برسد، زمان می‌برد و ما در قسمت اول است که خلا داریم اگر فکر را تقویت کنیم بقیه پشت سر هم درست می‌شود.

زهرا ابراهیمی آزاد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =