کد خبر: 12032
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۵
کیومرث هاشمی

پیام خانواده- وزیر ورزش و جوانان گفت : حوزه جوانان به تنهایی متولی حوزه ازدواج نیست و سیاست‌های کلان دولت این است که شرایطی را فراهم‌کند که ازدواج آسان صورت گیرد.

به گزارش پیام خانواده؛ کیومرث هاشمی وزیر ورزش وجوانان در حاشیه آیین رونمایی از سامانه ملی آموزش و مشاوره ازدواج در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه توسعه ازدواج یکی از سیاست‌های اصلی دولت است، اظهار داشت: بحث ازدواج هم مورد توجه مقام‌ معظم رهبری و هم رییس‌جمهور است و همواره تاکید داشتند بحث ازدواج باید به صورت جدی در دستور کار وزارت ورزش وجوانان قرار گیرد.

وی تسهیلات را یکی از موارد مهم در امر ازدواج دانست و خاطرنشان‌ کرد: دولت تلاش دارد تا تسهیلاتی برای امر ازدواج در اختیار جوانان قرار دهد چون‌همه‌ ما میدانیم‌ چیزی که شرایط ازدواج را می‌تواند آسان‌تر کند تسهیلات است.

کیومرث هاشمی افزود: امسال برای این تسهیلات رقمی چون صدو چهل همت پیش‌بینی شده که تا به امروز حدود صد وده همت برای بیش از پانصد هزار زوج جوان در نظر گرفته شده که از طریق بانکها کارها انجام‌ شده است.

وزیر ورزش وجوانان در ادامه به بحث‌ کلاس‌های آموزش و مشاوره در امر ازدواج اشاره کرد و اظهار داشت: امروز شاهد افتتاح این سامانه بودیم که بتواند کمک بیشتری در امر ازدواج در زمینه آموزش و مشاوره داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: بیش از ششصد مرکز مشاوره تحت پوشش معاونت جوانان‌ این‌ وزارتخانه است که خدمات خوبی ارائه می‌دهند که امروز در این مراسم از برترین‌های این حوزه تجلیل شد.

وزیر ورزش وجوانان افزود: امیدوار هستیم به سمتی حرکت کنیم که خانواده‌ها از این مراکز مشاوره استقبال کنند. این مراکز مشاوره می‌توانند به بحث‌ ازدواج کمک کنند، همانطور که میدانیم دیگر روش‌های سنتی قدیم دیگر جوابگوی جوانان امروز نیستند، لذا این بحث‌های مشاوره و آموزش‌هایی که توسط این‌ مراکز که تخصصی در این حوزه کار می‌کنند می‌تواند به این موضوع کمک‌ کند.

کیومرث هاشمی با تاکید بر اینکه حوزه جوانان به تنهایی متولی حوزه ازدواج نیست، بیان کرد: سیاست‌های کلان دولت این است که شرایطی را فراهم‌کند که ازدواج آسان صورت گیرد اقداماتی هم که می تواند کمک کند که دغدغه جوانان برطرف شود بحث‌ مسکن است که دولت تلاش می‌کند که این مشکل را با در اختیار گذاشتن مسکن به زوج‌ها حل کند.

وزیر ورزش وجوانان تصریح کرد: دستگاه‌های مختلفی می‌توانند در حوزه ازدواج وجوانان دخیل باشند و در این‌حوزه به ما کمک کنند. در شورای عالی جوانان در مورد مشکلات جوانان‌ بحث‌ می‌شود و این شورا از معدود شوراهایی است که در دولت آقای رییسی چهار بار برگزار شده و در این‌ شورا بارها روی موضوع ازدواج بحث و موارد ازدواج آسان بررسی شد تا ان‌شاءالله جوانان‌ ما با ازدواج آسان بتوانند زندگی خوب داشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =