خزعلی

پیام خانواده-معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده از برگزاری برنامه‌های هفته زن با تمرکز بر مقاومت و پایداری زن و خانواده خبر داد.

به گزارش پیام خانواده؛ انسیه خزعلی روز سه‌شنبه در نخستین جلسه هماهنگی ستاد مرکزی بزرگداشت هفته زن و روز مادر، یاد شهدای غزه و شهدای زن و کودک فلسطینی را گرامی داشت و گفت: این زنان بیشترین فشار، هجمه و صدمه بر آنها وارد و بیشترین صبر و شکیبایی قرآنی را از خودشان نشان دادند که شایسته اند.

وی افزود: عنوان الگوی تاثیرگذاری در جامعه جهانی را باید به زنان غزه داد چرا که در دل و جان مردم جهان با استقامت خود تاثیرگذار بودند.

خزعلی با بیان اینکه امسال روز زن شرایط ویژه‌ای دارد، گفت: سال گذشته بعد از اغتشاشات و شرایطی که سعی کردند در سطح ملی و جهانی برای ایران به وجود آورند، کنگره زنان تاثیرگذار را برگزار کردیم که امسال نیز این کنگره ادامه دارد و در همه نهادها و دستگاه‌های اجرایی برنامه روز زن و تقدیر از زنان برگزار می‌شود.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به همزمانی روز زن و سالگرد شهادت سردار سلیمانی، افزود: مسئله زنان تاثیرگذار امسال با الهام از مقاومت برگزار می‌شود و تمرکز بر مقاومت و پایداری زن و خانواده در عرصه‌های مختلف مورد توجه قرار دارد.

خزعلی ادامه داد: کنگره زنان تاثیرگذار با ایجاد کارگروه‌های علم، پژوهش و فناوری؛ اقتصاد و کارآفرینی؛ سیاستگذاری و حکمرانی؛ رسانه و گفتمان سازی؛ تعلیم و تربیت؛ فعالیت‌های اجتماعی؛ فرهنگ و هنر؛ سلامت و ورزش برگزار می‌شود.

وی تاکید کرد: امسال به صورت ویژه روستاها را مورد توجه قرار داده‌ایم تا در این کنگره مشارکت فعالانه داشته باشند و افرادی که کمتر مطرح شده و شناخته شده‌اند می‌توانند با پر کردن فرم‌ها در کنگره شرکت و مورد داوری قرار گیرند.

این عضو کابینه دولت سیزدهم گفت: شناسایی زنان تاثیرگذار با هدف الگو قرار دادن آنان برای جوانان و حمایت و پشتیبانی از آنان در حد توان انجام می‌شود.

معاون رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود در این جلسه یادآور شد: سال گذشته تلاش کردیم کسانی که از نظر ملی قابلیت معرفی شدن را دارند با معرفی استان ها انتخاب شوند و از هر استانی یک نفر انتخاب و ۳۱ نفر تقدیر شدند.

وی افزود: برخی از این افراد از سال قبل تاکنون در سطح بین الملل جایزه علمی و محیط زیست دریافت کردند و همه جوانب از جمله موضوع خانواده، تعهد به ارزشها در کنار مهارت و توانمندی علمی در انتهای آنان مطرح بوده است.

به گفته وی، ۱۲ مستند کوتاه از زنان تاثیر گذار از سال قبل تاکنون تولید شده که بنا داریم در جلسه ای نخبگان با مادران دعوت و از آنها تجلیل شود.

وی همچنین بر ضرورت تجلیل از زنان ایثارگر تاکید کرد و افزود : همسران ایثارگران که یک عمر با همسران ایثارگر خو زندگی می‌کنند نیز شایسته تقدیر هستند.

خزعلی در این جلسه با اشاره به کمک به آزادی زنان زندانی در ایام هفته زن، تاکید کرد: در سفرهای استانی به زندانها سر می زنیم و بسیاری از آنان که غیر عمد هستند را پیگیری و برای آزادی آنان اقدامات لازم با همکاری مردم و ستاد دیه انجام می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =