زن سرپرست خانوار

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده از انعقاد تفاهم‌نامه با بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به منظور ارائه تسهیلات ارزان و کم بهره به یک هزار زن سرپرست خانوار خبر داد.

به گزارش پیام خانواده  انسیه خزعلی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از امضای تفاهم‌نامه با بانک قرض‌الحسنه مهر ایران خبر داد و اظهارداشت: این تفاهم نامه در پی حمایت از زنان سرپرست خانوار امضا شده و بر اساس آن به یک هزار زن سرپرست خانوار تسهیلات ارزان و کم بهره ارائه می‌شود .

براساس این تفاهمنامه، این تسهیلات بابت مساعدت در رفع نیازهای ضروری و توانمندسازی زنان سرپرست خانوار و بدسرپرست، کارجو، کارآفرین و راه‌اندازی و توسعه مشاغل خانگی از محل منابع مازاد بانک بر اساس واریزهای خیرخواهانه مشتریان در طرح همیاران مهر پرداخت می‌شود.

سقف فردی تسهیلات۳۰۰ میلیون ریال با بازپرداخت حداکثر ۳۶ ماهه و کارمزد ۴ درصد است.

بیشتر بخوانید


به گزارش ایرنا؛ انسیه خزعلی معاون رئیس جمهور پیش از این در آیین بزرگداشت خانواده های شهدا در قالب کنگره زنان تاثیرگذار تاکید کرد: از دو سال پیش در بخش توانمندسازی و آسیب زدایی از حوزه بانوان فعال شدیم که این حرکت ها اکنون به ثمر نشسته است.

وی ادامه داد: پیشگیری از طلاق و ایجاد کسب و کار پایدار به عنوان دو موضوعی که معاونت زنان در برنامه داشته است و در زمینه کسب و کار پایدار توانستیم بیش از هشت هزار زن سرپرست خانوار را تحت پوشش قرار دهیم.

خزعلی با بیان اینکه ۱۲ حرکت جدید در این دولت برای زنان صورت گرفته که مهمترین آن، اختصاص اعتبار یک درصد برای زنان و خانواده و ارتقای ساختار مشاوران بوده است، گفت: در سفرهای استانی نیز برای زنان و خانواده اعتبارهایی در نظر گرفته شده‌ است که این امر برای اولین بار اتفاق افتاده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =