ربانی

پیام خانواده-نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی گفت: سند امنیت غذایی در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شده است.

به گزارش پیام خانواده؛ حجت‌الاسلام سید حسن ربانی در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان همدان اظهار کرد: از تلاش‌ها و اقدامات انجام شده در سازمان جهاد کشاورزی استان و حوزه نمایندگی باید تشکر کرد چراکه استان همدان از استان‌های برتر در انجام مأموریت‌های اصلی به شمار می‌رود همچنین از لحاظ روابط صمیمی و اقداماتی که در حوزه نمایندگی صورت گرفته مطرح است.

وی با اشاره به اینکه حوزه نمایندگی ولی فقیه در وزارت جهادکشاورزی مأموریت‌های خود را بر اساس احکام صادره از سوی امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری در سنوات گذشته بررسی کرد افزود: در این راستا، چهار مأموریت اصلی به دست آمد که نخستین آن گسترش فرهنگ و ارزش‌های دینی و انقلابی در وزارتخانه و سازمان‌ها، کارکنان و مخاطبان اعم از کشاورزان، روستاییان و عشایر است.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی در ادامه سخنانش تصریح کرد: مأموریت دوم فعالیت‌های حاکمیتی است که در قانون برای حوزه نمایندگی دیده شده است چون مساله زکات که در استان‌ها رئیس شورای زکات نماینده ولی فقیه و قائم مقام او استاندار است؛ امیدواریم که این شورا جایگاه خود را به دست آورده و خلأهای به وجود آمده جبران شود.

وی ادامه داد: مأموریت سوم نظارت بر ذبح و واگذاری زمین‌های کشاورزی است چنانکه مسئولیت‌هایی به عنوان نماینده حاکم شرع در سازمان اراضی دارد.

وی با تاکید بر اینکه پشتیبانی علمی و فقهی از وزارتخانه در مسائل املاک مستحدثه، مسائل پایه کشاورزی مانند آب، زمین و انفال در احکام و فقه اسلامی مباحث مهمی است گفت: در برخی از موارد به خوبی کار نشده از همین رو باید اقدامات لازم صورت گیرد.

ربانی با اشاره به اینکه مأموریت چهارم پیگیری مطالبات مقام معظم رهبری است گفت: رهبر معظم انقلاب سال ۹۱ سیاست‌های کشاورزی را ابلاغ کردند و همچنین شعار سال را مطرح کردند که ما مجدانه پیگیر هستیم.

وی در بخش پایانی تاکید کرد: آموزش نیروی انسانی نیز برای حوزه نمایندگی ولی فقیه نیاز است تا هادی و راهنمای کارکنان سازمان و بهره‌برداران باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =