کد خبر: 12616
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۹
صابر جباری

پیام خانواده-رئیس مرکز جوانی جمعیت وزارت بهداشت از اجرای دوره آموزشی هادیان زندگی با هدف تربیت ۹۰۰ مربی در راستای فرهنگ‌سازی ازدواج آسان و بهنگام، فرزندآوری به‌موقع و متعدد و حفظ حیات جنین خبر داد.

به گزارش پیام خانواده؛ صابر جباری در مراسم افتتاحیه دوره آموزشی هادیان زندگی (تربیت مربی با موضوع حمایت از خانواده و جوانی جمعیت) اظهار کرد: در سال اول اجرای قانون جوانی جمعیت، رویکرد ما ایجاد گفتمان بود و در سال دوم به‌دنبال جریان‌سازی برای تحقق جوانی جمعیت هستیم. فلسفه دوره جامع هادیان زندگی نیز کمک به حیات مجدد کشور و رشد جمعیت است تا دچار ابربحران سالخوردگی نشویم.

وی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر فرهنگ‌سازی عمومی و بهداشتی کنار تدابیر قانونی برای جوانی جمعیت، افزود: در حوزه فرهنگ‌سازی عمومی، برخی گزاره‌ها و باورهای نادرست درخصوص سن باروری را تغییر دادیم؛ برخی می‌گفتند "زیر 18 سال و بالای 35 سال زمان خوبی برای فرزندآوری بانوان نیست" که این باور را اصلاح کردیم.

رئیس مرکز جوانی جمعیت وزارت بهداشت ادامه داد: همچنین آموزش و مشاوره‌ فرزندآوری توسط نیروهای بهداشتی انجام می‌شود و در مشاوره‌هایی که منتج به فرزندآوری می‌شوند کارانه به‌صورت پلکانی به مشاورین و بهورزان پرداخت می‌شود.

رئیس مرکز جوانی جمعیت وزارت بهداشت تأکید کرد: در دوره جامع هادیان زندگی در طول 6 دوره، 900 نفر از کارکنان نظام سلامت به‌عنوان مربی، تربیت می‌شوند؛ این دوره آموزشی ویژه کارکنان بهداشتی و درمانی سراسر کشور و با هدف تربیت مربی در راستای فرهنگ‌سازی ازدواج آسان و بهنگام، فرزندآوری به‌موقع و متعدد و حفظ حیات جنین با شعار «زندگی به‌توان4» برگزار می‌شود.

جباری گفت: قبل از این دوره نیز آموزش‌ها ارائه شده است و آزمون غیرحضوری برگزار شده است و در این دوره پس از ارائه آموزش، مجدداً آزمون برگزار می‌شود و مدارک مربیان صادر می‌شود تا مخاطبان دانشگاه‌ها مانند بهورزان، مراقبان سلامت، پزشکان و ماماها از آموزش‌های این مربیان بهره‌مند شوند و در نهایت منجر به رشد جمعیت و اضافه شدن کدهای ملی جدید در کشور شود.

گفتنی است، در این مراسم، از 12 کتابچه آموزشی با موضوع جمعیت و همچنین سامانه مجازی مدرسه مجازی جوانی جمعیت رونمایی شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =