تغییرات اقلیمی

پیام خانواده - مدیرگروه سلامت موسسه خاتم عامل بروز بیماریهای جدید را تغییرات اقلیمی سالهای اخیر دانست.

به گزارش پیام خانواده، دکتر زهرا خرمنگیر معتقد است: عامل بروز بیماری های جدید تغییرات اقلیمی در سالهای اخیر است.

وی با تاکید به نقش اقلیم در کارکرد اندامهای  بدن افزود: با توجه به آب و هوایی که در آن زندگی میکنید طبیعت خود را وارد بدنتان میکند .چه بخواهید  و چه نخواهید.

دکتر خرمنگیر اضافه کرد: تغییرات آب وهوا بر بدن، سلامتی، تغذیه، نوع بیماری و حتی تناسب اندام و زیبایی شما تأثیرات بسیار زیادی دارد.

وی ادامه داد: اقلیم را هنگامی متوجه میشوید که ناگهان وارد منطقه آب و هوایی جدیدی شوید. شما وقتی به شمال کشور سفر میکنید ، مزاج رطوبت شما افزایش پیدا میکند، رطوبت احساس کرخی و سنگینی ایجاد میکند مخصوصا برای کسانی که از محیطی خشک سفر کرده اند، به یکباره احساس خواب آلودگی و بیحالی و سنگینی بدنشان را فرا میگیرد. برعکس کسانی که از شمال به مناطق خشک سفر میکنند احساس سرحالی بیشتری میکنند.

مدیرگروه سلامت موسسه خاتم گفت: کسانی که گرم مزاج هستند در مناطق سردسیر و افرادی که سرد مزاجند در مناطق گرمسیر احساس نشاط و شادابی بیشتری دارند.

وی افزود: شما اگر بخواهید مزاج ارگانهایتان را اصلاح کنید ، تایم زیادی را باید به خود اختصاص دهد، اما با یک جابجایی از نظر منطقه آب و هوایی به راحتی میتوانید از تاثیرات مثبت آن بر بدن استفاده کنید.

دکتر خرمنگیر با اشاره به تاثیرات منفی بر بدن گفت: مثلا دربانوان ، یائسگی زودرس و تغییرات اقلیمی ارتباط مستقیم بر یکدیگر دارند. متاسفانه نادیده گرفتن  سبک زندگی سالم و تغییرات وسیع و شدید اقلیمی، دربروز یائسگی زودرس و در ناباروری ها، نقش مستقیم دارد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =