همایش فرهنگ و خانواده‌

پیام خانواده- همزمان با روز جهانی پیشگیری از خودکشی ششمین همایش «فرهنگ و خانواده» روز دوشنبه 19 شهریور ماه ساعت 14:30 در فرهنگسرای خانواده برگزار می شود. 

به گزارش پیام خانواده ؛ این برنامه با حضور اساتید مطرح در حوزه روانشناسی و خانواده از جمله : غلامعلی افروز (استاد ممتاز دانشگاه تهران)، حمید پیروی (نایب رییس جمعیت علمی پیشگیری از خودکشی ایران)، نگین زنگنه نیا(روانپزشک، عضو کمیته پیشگیری از خودکشی) و سمیه عابدینی(روانشناس، عضو هیات علمی دانشگاه کودک و نوجوان) به موضوع "نقش خانواده در پیشگیری از خودکشی نوجوانان و جوانان" اختصاص دارد.

خودکشی یکی از معضلات بهداشت روان و از جمله ده علت اصلی مرگ در کشورهای مختلف می باشد و یکی از معضلات جدی اجتماعی و روانی است که به دلایل مختلفی از جمله افسردگی، اضطراب، مشکلات اقتصادی و اجتماعی، و احساس تنهایی رخ می دهد این پدیده نه تنها بر فرد آسیب دیده تاثیر می گذارد، بلکه خانواده و جامعه را نیز تحت تاثیر قرار می دهد بنابراین پیشگیری از خودکشی نیازمند آگاهی، حمایت اجتماعی و درمان مناسب است.

گفتنی است؛ از سوی سازمان بهداشت جهانی و مجمع بین المللی پیشگیری از خودکشی، دهم سپتامبر (مصادف با 19 شهریور) به عنوان روز جهانی پیشگیری از خودکشی نام‌گذاری شده است.

ششمین همایش «فرهنگ و خانواده» با مشارکت و همکاری مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره احیا و فرهنگسرای خانواده برگزار می شود.

علاقه‌مندان برای حضور در برنامه یاد شده می‌توانند به فرهنگسرای خانواده واقع در خیابان سیدجمال‌الدین اسدآبادی(یوسف‌آباد)، خیابان بیست و یکم، بوستان شفق مراجعه کنند و جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن های 86016827، 88717195 و 09032029236 تماس بگیرند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =