کد خبر: 1737
تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۳
زینب

پیام خانواده - دو نشان برای زینب کبری (سلام الله علیها) ؛ یکی در مصر و دیگری در شام  و هرکدام خاطره ای از مرقد واقعی آن بزرگوار است.

به گزارش پیام خانواده، گرچه انتساب شام و زینبیه به حضرت (س) مشهور است ،  اما برخی محققین معاصر ؛ مرقد حضرت (س) را در مصر در نزدیکی شهر قاهره ، جدی میدانند .

مورخ بزرگ سیدمحسن امین صاحب کتاب اعیان الشیعه ، مدفن حضرت (س) را در بقیع باور دارد. اما این اختلاف به ارادت و تاسی ما به آن بانوی نمونه خللی وارد نمیکند ..

مهم ؛ معرفت و ادب و فهم زمانه ی اوست که باید الگو باشد ؛ در "مقام معرفتی" او همین کفایت میکند که چه بسا به رتبه "ولایت الهیه" رسید ، چرا که امام زمانش یعنی حضرت سیدالساجدین (ع) درباره اش فرمود؛ "شما بدون داشتن معلم ، عالم شده اید.." و این مقام فقط زیر سر "نهایت اخلاص و خلوص" است.

در "مقام ادب" او همین کافی است که فرزندش را در کربلا تقدیم کرد و در هیچ مقتل و تاریخی ننوشته اند که او حتی یک بار از فرزند شهیدش ، در جائی نامی برده باشد!

درباره فهم زمانه ی حضرت زینب و شجاعت او برای ورود به میدان ، فقط همین یک جمله کافی است که در برابر یگانه مظهر استبداد دینی ، گفت:
ای یزید! -  تویی که خودت و پدرت و جدت آزاده شده دست جدم هستید - آیا اکنون که زمین و آسمان را بر ما تنگ کردی و ما را مانند اسیران به هر سو کشاندی، می پنداری ما به نزد خدا خوار شدیم و تو عزیز و گرامی؟! .. از این رو، باد غرور به بینی انداخته و به خود بالیدی و خرم و شادمان شدی از اینکه دیدی دنیا در کمند تو در آمده و امور تو سامان یافته و مُلک و خلافت ما در اختیار تو قرار گرفته؛ پس منتظر آینده باش ..!

اما نتیجه گیری درباره حرم او ؛ عرض این ارادتمند آستانه مقدسه اش این است ؛ درباره حرم واقعی او دل نگران مباشیم ؛ شاید همانطوریکه قلم تقدیر براین است که قبر مادرش سیده نساء عالمین (س) باید مخفی باشد ، قبر دختر بزرگوارش (س) هم باید به حُکم تقدیر ، مردد بین سه جا باشد و دو حرم مشخص داشته باشد.

هادی سروش

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =