دکتر

عضو هیات علمی دانشگاه الزهرا گفت:خانواده واحد بنیادینی است که منشا همه نهاد ها و ساختارهای اجتماعی است

مهر انگیز شعاع کاظمی در گفتگو با پیام خانواده اظهار داشت: خانواده از دیرباز بعنوان مهم ترین و مناسب ترین نهاد اجتماعی جهت رشد و بروز استعداد ها و قابلیت های انسانی مورد توجه اندیشمندان علم روان شناسی قرار گرفته است.
 وی  افزود:بخش عظیمی از رفتارهای اجتماعی و مسولیت پذیری وچگونگی ابراز رفتارهای عاطفی همگی در بستر خانواده شکل میگیرد که مستلزم توجه حداکثری به کارکردهای گوناگون خانواده می باشد.
دانشیار دانشگاه الزهرا با اشاره به نقش مهم والدین در خانواده ابراز داشت :خانواده نخستین نهادی است که فرد با تعامل با والدین یاد میگرد چگونه در جهان خارج زیست نماید و چگونه پاسخ گوی روابط اجتماعی باشد.
وی با شاره به نقش مهم همدلی و ارتباط صمیمی بین اعضای خانواده گفت:یکی از مهمترین نقش های خانواده همدلی بین اعضای خانواده است که در هیچ نهادی این صمیمیت و ارتباطات به شکلی که در خانواده وجود دارد قابل دستیابی نیست.
شعاع کاظمی در واقع خانواده نظام پویایی است که افراد می توانند با ارتباطات عاطفی مسایل و بحران های پیش رو را حل نماید.

وی ضمن اشاره به تاثیرگذاری منفی رفتارهای خانوادگی گفت: متاسفانه برخی از رفتارهای خانوادگی زمانیکه در بستر ارتباطات عاطفی خوبی شکل نگیرد و صمیمیت و همدلی در بین اعضای خانواده کمرنگ شود موجب نا رضایتی روانی افراد می گردد و می تواند پایه گذار مسایل مخرب اجتماعی باشد.
شعاع کاظمی خاطر نشان کرد: چرا که افرادی که دچار مشکلات اجتماعی هستند ناشی از عدم یادگیری مهارت های ارتباطی و رفتارهای میان فردی در درون خانه می باشد که در نهایت باعث بروز آسیب های اجتماعی می‌ گردد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =