دکتر آدم

پیام خانواده - آدم سبیالا می‌گوید: آمریکا و انگلستان با توجه به جنایتی که علیه بشر در طول تاریخ انجام داده‌اند حق موعظه و آموزش حقوق بشر برای ملت‌های آزاده دنیا را ندارند.

رایزنی فرهنگی ایران در اوگاندا در آخرین خبر ارسالی خود به مهر به ارائه محتوای یک وبینار در موضوع حقوق بشر پرداخته است. به مناسبت هفته حقوق بشر آمریکایی رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در آفریقای جنوبی با مشارکت نمایندگی‌های فرهنگی کشورمان در اوگاندا، تانزانیا، کنیا و.. وبیناری تحت عنوان «سوء استفاده قدرت‌های سلطه طلب از حقوق بشر» برگزار شد.

دکتر آدم سبیالا از کامپالا به عنوان یکی از سخنرانان این نشست در بخشی از سخنان خود گفت: دفاع ریاکارانه آمریکا، انگلستان و سایر سلطه گران غربی از حقوق بشر، انگیزه‌های سیاسی داشته و واقعیت‌ها خلاف مدعای آنها را ثابت می‌کنند.

وی افزود: آمریکا و متحدانش با توجه به سوابق تاریکی که دارند هرگز نمی‌توانند قهرمان حقوق بشر در سراسر جهان باشد.

این شخصیت دانشگاهی و فعال رسانه‌ای اوگاندا با بیان اینکه عالی‌ترین شکل دفاع از کرامت و حقوق بشر در قرآن مجید توسط خالق منان مطرح شده است گفت: پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار (ع) بطور کامل مظهر و تجسم حقوق بشر، اخلاق و هر آنچه که انسانیت به آن نیاز دارد، بوده‌اند.

سبیالا در ادامه سخنان خود به منظور ارائه تصویری روشن از حقوق بشر اسلامی گفت: حضرت علی (ع) در یک مدت کوتاه، حکومتی مبتنی بر حقوق بشر، عدالت، انسانیت و کرامت انسانی به معنای حقیقی آن تاسیس کرد. قدرت‌های غربی نه تنها به ارزش‌های حقوق انسانی احترام قائل نیستند بلکه از جنایاتی که کرده‌اند نیز پشیمان نبوده و به کرده خود افتخار هم می‌کنند. حال آنها چگونه می‌توانند الگوی حقوق بشری برای سایر ملت‌ها باشند؟

این استاد دانشگاه اوگاندا در ادامه سخنان خود گفت: ادعای حمایت سلطه گران غربی از حقوق بشر در حالی صورت می‌گیرد که آنها با حاکمان و دیکتاتورهای خاورمیانه که هرگز با رای مردم انتخاب نمی‌شوند و کمترین احترامی به حقوق ملت خود قائل نیستند، هم‌پیمان و متحد هستند.

دکتر آدم سبیالا استاد دانشگاه، فعال رسانه‌ای، اجتماعی و دینی اوگاندا توسط رایزنی فرهنگی ایران در اوگاندا، جهت شرکت در وبینار فوق الذکر به آقای محسن زاده رایزن محترم ایران در آفریقای جنوبی معرفی شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =