خاموشی

پیام خانواده - رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: این یک وظیفه محوری برای مدیران کل استان‌هاست که مراسم‌ها را به بهترین نحو برگزار کنند و محرم ۱۴۰۰ پرچم امام حسین(ع) بیش از پیش در امامزادگان بالا می‌رود.

به گزارش پیام خانواده به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، جلسه «استقرار هیئات مذهبی در بقاع متبرکه» با حضور حجت‌الاسلام سیدمهدی خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، معاون فرهنگی و اجتماعی و مدیران کل معاونت فرهنگی و اجتماعی، مدیران کل و معاونین فرهنگی استان‌ها و مسئولین هیئات مذهبی مستقر در بقاع متبرکه به‌صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در این جلسه با بیان اینکه در حال حاضر ۴۳۰ هیئت در بقاع متبرکه سراسر کشور مستقر شده‌اند که توقع داریم در سال جاری این تعداد به ۸۰۰ هیئت برسد، اظهار کرد: مسئولین و مدیران امامزادگان و بقاع متبرکه باید هیئات مذهبی منطقه را به‌سمت امامزادگان دعوت کنند تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن، تأثیرات فرهنگی و اجتماعی در منطقه پیرامونی بقعه ایجاد شود.

حجت‌الاسلام خاموشی با تاکید بر اینکه ما هیئات مذهبی را پاس می‌داریم و در استقرار هیئات مذهبی در بقاع متبرکه دنبال افرادی که زاویه سیاسی خاصی دارند، نیستیم و این افراد را نمی‌پذیریم، تصریح کرد: از هیئات مذهبی تقاضا داریم تا با یکدیگر دچار اختلاف نشوند و خالصانه و خاضعانه مطیع ولی فقیه باشند و در جهت تقویت شئون ولی فقیه حرکت کنند.

وی در خصوص نحوه برگزاری مراسم‌های مذهبی در امامزادگان و بقاع متبرکه گفت: حتماً در شروع مراسم‌های مذهبی یک قرائت قرآن زیبا را داشته باشید؛ همچنین برگزاری حلقه‌های قرآنی، جلسات تفسیر هفتگی و توسعه کار مشاوره‌ای به‌صورت تخصصی در دستور کار قرار گیرد.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با مهم خواندن زیباسازی سمعی‏ - بصری در بقاع متبرکه، افزود: پخش نواهای زیبا در بقاع متبرکه مثل اذان، ادعیه، مناجات و … مخاطب را جذب می‌کند؛ ضمناً از ظرفیت فضای مجازی برای تمام برنامه‌های هیئات استانی استفاده شود.

حجت‌الاسلام خاموشی با بیان اینکه بقاع متبرکه کشور باید رئیس‌جمهور منتخب را کمک کنند، تصریح کرد: محرم پیش‌رو، محرمی است که می‌تواند برای جمهوری اسلامی و دولت جدید، یک سرفصل جدیدی باشد؛ هیئات مذهبی در آینده کانون‌های سیاسی کشور می‌شوند.

وی با اشاره به احتمال باقی ماندن محدودیت‌های کرونایی، تاکید کرد: باید از فضای باز امامزادگان استفاده شود؛ همچنین استیج مراسم‌ها برپا و مراسمات باشکوه برگزار شود؛ این یک وظیفه محوری برای مدیران کل استان‌ها است که مراسم‌ها را به بهترین نحو برگزار کنند و ان‌شاءالله محرم ۱۴۰۰ پرچم امام حسین علیه‌السلام بیش از پیش در امامزادگان بالا می‌رود.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اجرای برنامه‌های فرهنگی و مذهبی در امامزادگان و بقاع متبرکه، گفت: رسانه‌ها هم باید مراسم‌های مذهبی در امامزادگان را به‌خوبی منعکس کنند.

حجت‌الاسلام خاموشی با تاکید بر اینکه جریان کرونا بهانه‌ای شد که در کنار فعالیت فرهنگی، خدمات اجتماعی ادامه پیدا کند و سفره مردم را فراموش نکنیم، خاطرنشان کرد: پرچمِ کمک به مردم و خدمات اجتماعی در درون سازمان اوقاف بالا رفته و این نباید کمرنگ شود.

وی با اشاره به اینکه باید تدابیری اندیشیده شود که کمک به مردم ولو اندک، انجام شود، یادآور شد: محیط پیرامونی بقعه متبرکه بسیار مهم بوده و این نقطه هدف است؛ بقاع متبرکه باید در نقاط آسیب‌زا کمک حال مردم باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =