عبدلی

پیام خانواده - رئیس اداره برنامه ریزی معاونت امور حوزه های علمیه خواهران گفت: اصل اولویت بندی و تشخیص اولویت درست که نتیجه مسأله یابی و مسآله شناسی درست می باشد نباید دست کم گرفته شود.

حجت الاسلام خدا بخش عبدلی در گفتگو با پیام خانواده با اشاره به اهمیت برنامه ریزی در تشخیص درست و اولویت بندی آن گفت: اگر برنامه ریزی به منظور ترمیم خلأها و کاهش یا رفع آسیب ها صورت می پذیرد تشخیص درست جنس موضوع و آسیب موجود، مهم است.

وی گفت: برنامه بایستی دارای مبنا و چارچوب فکری و نظری مشخص بوده و سطوح مختلفی از اهداف را مشتمل باشد و برای رسیدن به هرسطحی از هدف، از لایه های مختلفی برخودار باشد.

رئیس اداره برنامه ریزی معاونت امور حوزه های علمیه خواهران  با بیان این مطلب که  دین مبین اسلام مکتبی براساس برنامه مشخص و مدون می باشد؛ افزود: اقتضای حکمت شارع مقدس هم همین است که یک بسته کامل و دارای ابعادی برای مدیریت آحاد و جامعه بشری ارائه نماید.

وی ادامه داد: با توجه به موضوع کمال دین و خاتمیت آن، این موضوع ضروری به نظر می رسد در ابعاد مختلف زندگی بشری و حتی غیر بشری به ارائه برنامه مشخص پرداخته است در ایصال انسان به اهداف مادی و معنوی و تنظیم جامعه، ساختارها و نهادهای دقیق، بومی و فرابومی،عصری و فراعصری پرداخته که می تواند الهام بخش انسانها در تنظیم و مدیریت زندگی دنیوی و اخروی، فردی و اجتماعی باشد.

عبدلی با اعلام این مطلب که کلیه اهداف اعم از اصلی و فرعی و  نیز تبیین هدفی که تلاش داریم مسیر نیل به آن را بپیماییم از اهمیت بسزایی برخوردار است؛ افزود: چه بسا میان منویات برنامه خواهان و برنامه ریزان نسبت تخالف و حتی تقابل و تضاد یا تناقض هم دیده می شود و گویی تیری که قرار است به هدف اصابت کند قلب هدف را از کار می اندازد و ضد هدف را تولید می کند.

رئیس اداره برنامه ریزی معاونت امور حوزه های علمیه خواهران  در پایان گفت: ما در برنامه ریزی باید بتوانیم سیستمی را طراحی کنیم که پتانسیل حرکت داشته باشد. در کنار این اصل مهم و بعد از طی همه مکانیزم های مطمئن به مفاد برنامه، لازم است جهت اجرایی کردن همه فعالیت های مندرج در برنامه، برنامه ریز و مجری به بسته مدون خود، ایمان پیدا کرده باشند و قبل از اجرایی کردن ضمانت اجرایی قابل قبولی را ارایه دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =