کد خبر: 5362
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۴

معاون رییس جمهور با آیت الله العظمی مکارم شیرازی در قم دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش پیام خانواده خانم دکتر خزعلی، معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور در این دیدار ضمن به فال نیک گرفتن مصادف شدن این دیدارها با ایام ورود حضرت معصومه(س) به شهر قم بیان کرد: ان شالله بتوانیم برنامه جامع و خوبی را برای زنان، دختران و خانواده های ایرانی داشته باشیم و به کمک و حمایت حضرتعالی بتوانیم آن‌ها را عملیاتی کنیم.

وی با اشاره به اینکه با اصلاح وضعیت زنان، جامعه اصلاح خواهد شد، بیان کرد: اگر زن مورد اکران قرار گیردو باعزت زندگی کند، این را به فرزندان و خانواده منتقل می‌کند، پس باید شیوه عزتمدارانه را که پیامبر اسلام در مورد زنان و به صورت ویژه در مورد دختر گرامی خویش اعمال می فرمودند سرمشق رفتار با زنان شود. البته هم مرد و هم زن باید عزتمند زندگی کنند، تا جامعه عزیز شود.

 خانم دکتر خزعلی با اشاره به اینکه معاونت امور زنان و خانواده در این راستا برنامه جامعی  دارد تا به سمت توانمندسازی و اشتغال برای بانوان سرپرست خانوار حرکت کند، گفت: این کارها را به کمک بخش های دولتی و غیر دولتی و عمدتا نیروهای جهادی باید پیش برد.

وی با تاکید بر لزوم مقابله با آسیب‌هایی که برای خانواده به وجود آمده و روز به روز درحال افزایش است، افزود: برای آسیبهایی همچون افزایش طلاق، کاهش ازدواج و کاهش فرزندآوری که آینده کشور را از نظر قدرت و ثروت تهدید میکنند، باید راهکارهایی به ویژه از جنس فرهنگی ارائه شود.

وی اظهار داشت: آن نگاهی که حضرتعالی نسبت به نسل نو داشتید و می‌خواستید با زبان روز با آن‌ها صحبت کنید بسیار موثر بود در اینکه اسلام را در یک قالب زیبا و شیرین دریافت کنیم .

معاون امور زنان و خانواده گفت: از وظایف ما این است که  نخبه ها رابشناسیم و  توانمندی آنها را کشف کنیم و امکاناتی در اختیارشان بگذاریم تا استعدادشان شکوفا شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =