تورم

رئیس جمهور با اشاره به اینکه با اقدامات و تصمیمات انجام گرفته امروز بورس در مسیر آرامش قرار دارد، گفت: طبق گزارشات و آمارهای اعلام شده امروز سیرنزولی تورم در کشور شروع شده است.

به گزارش پیام خانواده آیت الله رئیسی در کنفرانس خبری خود که با اصحاب رسانه استان قم برگزار شد اظهار داشت: مشکلات قم و مسائل قم بررسی شده است و با نظرخواهی از استاندار و صاحب نظران و کارشناسان در قم منتهی به مصوباتی شده است که گزارش مفصل آن در جلسه شورای اداری روز قبل اعلام شد.
وی ادامه داد:برخی از مشکلات برای دولت جزء اولویت های اول قرار دارد که برای رفع آنها کارگروه هایی را تشکیل دادیم که یکی از مشکلات صنایع در استان قم است.
رئیس جمهور افزود: قرار شد در زمینه رفع مشکلات صنایع استان و فعال شدن واحد های صنعتی نیمه فعال در استان این کارگروه اقدامات لازم را انجام دهد تا در نهایت باعث ایجاد اشتغال برای استان قم شود.
وی بیان داشت: یکی از مسائل مهم در استان قم گردشگری زیارت است که اگر این موضوع در قم فعال شود اشتغال را همراه خواهد داشت. با همکاری موسسات فعال در استان قم و آستانه مقدس حضرت معصومه(س) و  حوزه علمیه  بخش فرهنگی در این استان فعال شود.
آیت الله رئیسی در ادامه با اشاره به بافت فرسوده در مرکز شهر، گفت: بسیاری از بافت های فرسوده در مرکز استان قرار دارد که برخی از کسب و کار های مردم هم در این منطقه قرار دارد در جلسه شب گذشته مقرر شد هر چه سریعتر مکان هایی که برای میراث فرهنگی است شناسایی شود و مابقی آزاد شود تا مردم بتوانند ساخت و ساز خود را انجام دهند.
وی ابراز داشت: مشکل بعدی در استان قم مسئله آب و فاضلاب در برخی از مناطق است که قرار شد این موضوع را وزیر نیرو دنبال و پیگیری کنند.
رئیس جمهور با اشاره به راه های مواصلاتی استان، افزود: در استان قم راه های مواصلاتی و ریلی وجود دارد که مسیر تردد بسیاری از مردم از 17استان می باشد که برخی از جاده ها و مسیر ها باید اصلاح شود که مصوب شد تا برای این مسئله اعتباراتی در نظر گرفته شود.
وی با اشاره به سه پروژه مهم استان گفت:یکی از این پروژه های مهم استان منوریل می باشد که در مقابل چشمان مردم قرار دارد. در جلسه شورای اداری قرار شد تا این پروژه با دعوت از سرمایه گذاران پیگیری و به اتمام برسد تا هم مردم از آن استفاده کنند و هم سرمایه گذار به سود خود برسد.
آیت الله رئیسی ادامه داد: پرژه بعدی مهم استان فردوگاه قم است. البته خود بنده شخصا در این مکان حاضر نشدم ولی فیلم ها و تصاویر این پروژه را دیدم . این پروژه در ابتدا مشکل قضایی داشته که در زمانی که در قوه قضائیه حاضر بودم آن را حل کردیم. در حال حاضر هم قرار شد این پروژه با حضور سرمایه گذار به پایان برسد و دولت هم به دنبال این موضوع است. اتمام و بهره برداری از این پروژه یکی از برکات این سفر خواهد بود.
وی تصریح کرد: پروژه مهم بعدی در استان، مترو است. تقریبا برخی از خطوط و قسمت های این پروژه آماده است که قرار شد با همکاری استان تهران قسمت های آماده به بهره برداری برسد که لازم است استان تهران کمک کند و دولت هم در حد توان کمک و پیگیری و مساعدت لازم را داشته باشد.
رئیس جمهور تاکید کرد: فرودگاه قم و مترو زودتر از منوریل به بهره برداری خواهد رسید. البته منوریل هم باید از طریق سرمایه گذار دنبال شود. این که این پروژه جانمایی مناسب داشته است و یا نه در حال حاضر خیلی مهم نیست و باید در زمان خود مطالعات مناسبی انجام می شد ولی امروز انتظار مردم راه اندازی این سه پروژه مهم در استان است.
تشکیل کارگروه برای حل مشکلات زیست محیطی دریاچه نمک
آیت الله رئیسی درادامه کنفرانس خبری خود در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران استان مبنی بر حق آبه زیست محیطی دریاچه نمک استان، گفت: در خصوص دریاچه نمک استان قم در جلسه شورای اداری صحبت هایی شد. البته بررسی هایی هم توسط همکاران صورت گرفته بود. قرار شد کارگروهی در این خصوص تشکیل شود و مشکلات آن را رفع کند.
وی اضافه کرد: اگر به دریاچه نمک نرسیم و به آن اهمیت ندهیم قطعا در آینده دچار مشکلات زیست محیطی خواهیم شد. البته این مشکلات فقط برای استان قم نیست و دیگر استان ها هم درگیر آن خواهند شد.

بورس در مسیر آرامش قرار دارد
رئیس جمهور در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری مبنی بر مسئله بورس  و زمان حل شدن مشکلات تورم و گرانی، گفت: در جلسه ستاد اقتصاد دولت در خصوص مشکلات بورس بررسی شده که راهکارهایی هم برای آرامش بورس اعلام شد.
وی ادامه داد: در این جلسات 10تصمیم گرفته شده است که توسط وزیر اقتصاد اعلام شد. با اعلام این 10 تصمیم تا حدودی وضعیت بورس بهتر شد و نشان میدهد گامی که دولت در این راستا برداشته است موثر بوده است و نباید این اقدامات را رها کرد.
آیت الله رئیسی افزود: در خصوص بورس فقط مردم قم دغدغه ندارند و بسیاری از مردم در کشور این دغدغه را دارند و ما به دنبال این هستیم که هر کسی به سود خود برسد و آرامش در بورس حاکم شود. در خصوص بورس در هر جلسه اقتصادی دولت گزارشاتی ارائه می شود.
اقدامات اقتصادی دولت در مسیر تورم زدایی است
وی در ادامه با اشاره به تورم و معیشت مردم ، گفت: ما از ابتدای دولت تلاش کرده ایم در بخش اقتصادی دولت کار ی انجام دهیم که تورم زدایی شود. ما به دنبال استقراض از بانک مرکزی نرفتیم تا آثار تورمی نداشته باشیم.
رئیس جمهور خاطرنشان کرد: افزایش صادرات کاهش تورم را دارد. تلاش کردیم هزینه های دولت بالا نرود و درآمد ها بیشتر شود.
وی عنوان کرد: یکی از اقدامات تورم زا در کشور مسئله نقدینگی است و دولت به دنبال عدم خلق نقدینگی است. دولت دراین 3 ماه تلاش کرده است نقدینگی به سمت تولید برود.
امروز سیر نزولی تورم در کشور آغاز شده است
آیت الله رئیسی ادامه داد: در این مدت دولت اقداماتی را انجام داده است و در ابتدا به دنبال کنترل تورم و در ادامه سیر نزولی تورم هستیم. امروز طبق گزارشات و آماری که اعلام می شود سیرنزولی تورم و کاهش تورم آغاز شده است.
وی عنوان کرد: در این مسیر جهاد کشاورزی یا همکاری صمت و ستاد کنترل بازار اقداماتی را انجام داده است. اقداماتی که دولت و دستگاه های مسول انجام می دهند برای ایجاد آرامش در بازار و فراوانی کالا است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =