مدارس

معاون مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش گفت: مهارت‌آموزی براساس اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در مدارس خارج از کشور برای دانش آموزان دنبال می‌شود.

به گزارش پیام خانواده  ابوالفضل کمالی امروز در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه ایرنا درباره اقدامات مدارس خارج از کشور برای تحقق اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اظهار کرد: سند تحول بنیادین از سال ۱۳۹۰ با هدف رسیدن به چشم انداز۱۴۰۴ به عنوان نقشه راه وزارت آموزش و پرورش تنظیم و تصویب شد که در این خصوص اقداماتی برای مدارس خارج از کشور صورت گرفته که کمیته پایش آموزش و پرورش می تواند درباره میزان تحقق این اهداف نظر دهد.

وی با بیان اینکه یکی از موارد مهم سند تحول در واقع حیات طیبه و ساحت‌های ۶ گانه است، افزود: کتاب ارزشمندی درباره ضرورت مهارت آموزی دانش آموزان تدارک دیده شده است، چرا که مهارت آموزی از جمله موارد سند تحول بنیادین است که براین اساس  هر دانش آموز باید پس از فارغ التحصیلی از آموزش و پرورش یک مهارت آموخته باشد.

معاون مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه مدارس خارج از کشور در بحث مهارت آموزی یک گام از مدارس داخل کشور جلوتر هستند، خاطرنشان کرد: بحث یادگیری زبان خارجی و هنر ایرانی در مدارس خارج از کشور با جدیت دنبال می شود.

کمالی ادامه داد: هنر آشپزی و صنایع دستی ایرانی به دانش آموزان مدارس خارج از کشور آموزش داده می شود تا دانش آموزان پس از تحصیل خود به یک مهارت تسلط پیدا کنند.

به گزارش ایرنا، سند تحول بنیادین براساس نظر کارشناسان حوزه تعلیم و تربیت به عنوان نقشه راه آموزش و پرورش تدوین شده است .

براساس محتوا و متن این سند، پرورش دانش آموزان در ۶ ساحت تربیتی اعتقادی، عبادی و اخلاقی، تربیت اقتصادی و حرفه‌ای، تربیت علمی و فناوری، تربیت اجتماعی و سیاسی، تربیت زیستی و بدنی و تربیت زیبایی‌شناختی و هنری می تواند انسان و در نهایت جامعه را برای رسیدن به کمال مطلوب هدایت کند.

همچنین در سند تحول بنیادین اعلام شده که هر دانش آموز باید پس از پایان تحصیلات خود در آموزش و پرورش یک مهارت آموخته باشد تا از این طریق بتواند کسب درآمد کند.

 اهداف سندتحول بنیادین در مدارس خارج از کشور هم دنبال می‌شود/ ترغیب جامعه خیرین برای فعالیت در خارج از کشور

*برنامه های پرورشی دانش آموزان خارج از کشور

وی همچنین درباره فعالیت‌های پرورشی دانش آموزان در مدارس خارج از کشور عنوان کرد: فعالیت پرورشی در مدارس خارج از کشور تفاوت چندانی با فعالیت های نظام داخلی ندارد.

معاون مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش یادآورشد: یکی از پارامترهای درنظرگرفته شده برای اعزام معلمان، مربیان پرورشی هستند که در مدارس و کشورهایی با تعداد بالای دانش آموزان ایرانی فعالیت می‌کنند.

کمالی ادامه داد: انجام تمامی مسابقات پرورشی از کتابخوانی و مناسب ملی و مذهبی به مدارس خارج از کشور ابلاغ می شود، همچنین برنامه درسی، کتاب درسی و منابع دانش آموزان خارج از کشور هم مانند داخل ایران است.

وی با بیان اینکه مجموعه اقدامات فرهنگی مطابق برنامه داخلی کشور انجام می‌شود، گفت: البته سیاست‌های فراسرزمینی ایجاد می کند که برخی از برنامه‌ها هم برای خارج از کشور متفاوت ایجاد شود، همایش‌ها و برنامه‌های خارج از کشور هم داریم یعنی دانش آموزان خارج از کشور علاوه بر برنامه‌های ملی برنامه‌های دیگری هم دارند.

*ترغیب جامعه خیرین برای فعالیت در مدارس خارج از کشور

معاون مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش همچنین درباره فعالیت جامعه خیرین مدرسه ساز در خارج از کشور گفت: فعالیت جامعه خیرین در مدارس خارج از کشور کمرنگ‌تر از داخل کشور است.

کمالی افزود: یکی از برنامه‌های ما این است که معلمان به عنوان سفیران فرهنگی جامعه خیرین را ترغیب کنند تا مشارکت بیشتری در زمینه جذب خیرین داشته باشند.

به گزارش ایرنا، در حال حاضر حدود ۸ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز وجود دارد که در ۷۶ مدرسه جمهوری اسلامی در خارج از کشور تحصیل می کنند.

همچنین هزار و ۶ نفر معلم در مدارس خارج از کشور مشغول کار هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =