نشست نقش فرهنگ

پیام خانواده - حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن ربانی نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی در نشست تخصصی نقش فرهنگ و مدیریت جهادی در امنیت غذایی که امروز پنجشنبه ۲۶ خرداد ماه سال جاری برگزار شد؛ گفت: با حرکت جهادی به لطف الهی می‌توان بر مشکلات، فائق آمد

به گزارش پیام خانواده؛ نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی، پیش از ظهر امروز در نشست تخصصی نقش فرهنگ و مدیریت جهادی در امنیت غذایی دانش‌بنیان که به همّت حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی در سالن خوشه ساختمان  این وزارتخانه برگزار شد، با بیان اینکه خانواده‌ی جهاد، باید دارای همان روحیه‌ی جهادیِ ابتدای انقلاب و جهاد حق علیه باطل باشد گفت: با این حرکت جهادی هست که می توان به لطف الهی بر مشکلات فائق آمد.

وی با تاکید بر اهمیت سند چشم‌انداز، بر تصویب آن در شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد و خطاب به حجت‌الاسلام والمسلمین عاملی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی که در این نشست حضور داشت، پیشنهاداتی را ارائه داد.

در ادامه حجت‌الاسلام سید سعیدرضا عاملی در سخنان کوتاهی، تلاش و همّت را از عناصر فرهنگ جهادی دانست و گفت: مجاهد واقعی، بر کارِ خود اصرار دارد و البته خود را نیازمند دانش می‌داند.

وی با بیان اینکه هر عدد منهای بی‌نهایت، مساوی و متمایل به بی‌نهایت است و اگر داده را بی‌نهایت فرض کنیم، ستانده متمایل به بی‌نهایت خواهد بود، افزود: اگر درآمد را متمایل به بی‌نهایت بگیریم، هزینه هر چقدر می‌خواهد باشد، سود متمایل به بی‌نهایت خواهد بود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی مدیریت منابع انسانی را یکی از مهمترین مدیریت‌ها در عرصه‌ی منابع اجتماعی دانست و گفت: وقتی در یک محیط هوشمند، نیاز غذایی مردم را طراحی می‌کنیم، نه غذا زیاد می‌آوریم و نه کم که بخواهیم محتاج شویم.

خلّاقیت در هوشمندسازی و نظامندسازی خصوصا در کارهای پُرتراکم، یکی دیگر از اصولی بود که حجت‌الاسلام والمسلمین عاملی در نشست امروز، به آن اشاره کرد و گفت: نوآوری در کار، خود باعث تولید قانون می‌شود.

وی در پایان سخنان خود، قدرت حل مسأله را باز کننده‌ی مسیرها دانست و گفت: به همین دلیل است که ما به نوآوری نیاز داریم و باید "خودشکوفایی" را جایگزین "خودتحریمی" کنیم.

امیر حاج احمدی مسئول کمیته‌های تخصصی و دبیر نشست نقش فرهنگ و مدیریت جهادی در امنیت غذایی دانش‌بنیان، دیگر سخنران مراسم بود که به ارائه گزارشی از فعالیت‌های صورت گرفته در این نشست، پرداخت.

گفتنی است در پایان این نشست تخصصی، میهمانان در چهار گروه تخصصی سلامت و امنیت‌غذایی، حضور یافتند.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =