کد خبر: 7464
تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۱
والیبال

هر نتیجه‌ای که تیم ملی والیبال ایران مقابل لهستان کسب کند نمی‌توان عملکرد فوق‌العاده این تیم را در لیگ ملت‌ها نادیده گرفت و باید این عملکرد را مورد تقدیر قرار داد.

به گزارش پیام خانواده والیبال ایران روزهای باشکوه و پرافتخاری را پشت سر می‌گذارد. این شکوه و افتخار نه فقط به خاطر کسب نتایج دور از انتظار در لیگ ملت‌ها است، همین که بازیکنان تیم ملی صد در صدِ خودشان بودند و با بالاترین کیفیت‌شان در این رقابت‌ها به میدان رفتند باید عملکردشان را مورد تقدیر قرار داد و به آنها افتخار کرد.

ملی پوشان والیبال ایران در هفته اول هم به لحاظ کسب نتیجه عملکرد بدی نداشتند؛ اما برخی با دستاویز قرار دادن نتیجه‌ای که مقابل ژاپن کسب شد آنها را غیرمنصفانه نقد کردند. شاید اگر کادرفنی تیم ملی را مربیان خارجی و کم اثر تشکیل داده بودند این هجمه‌ها تا این حد وجود نداشت.

تیم ملی والیبال در هفته دوم و سوم بهترین عملکرد خود را به نمایش گذاشت. شکست دادن تیم‌هایی همچون لهستان، آمریکا، صربستان و اسلوونی و همچنین انجام بازی‌های کم نقص مقابل تیم‌های ایتالیا و برزیل، آینده‌ای روشن را مقابل این تیم قرار داد.

اقدام شجاعانه کادرفنی تیم ملی ایران و در رأس آن بهروز عطایی که تنها منافع والیبال ایران را مدنظر قرار داد آنقدر درست و جسورانه بود که به هیچ عنوان نمی‌توان خدشه‌ای به آن وارد کرد. مربیان خارجی همچون کولاکوویچ بر اساس سیاست نتیجه گرایی صرف، بیشترین ضربه را به والیبال ملی ایران زدند و باعث شدند نسل جدید والیبال ایران این باور را نداشته باشند که می‌توانند آنها هم نسلی طلایی قلمداد شوند. به همین خاطر تغییرات بزرگی که عطایی در کالبد تیم ملی والیبال انجام داد نجات والیبال ملی را به دنبال خواهد داشت.

حالا تیم ملی والیبال ایران در مرحله نهایی لیگ ملت‌ها بازی بسیار دشواری با لهستان دارد. لهستانی‌ها با ستاره‌های بی‌شمار خود در مرحله مقدماتی این رقابت‌ها شکست تلخی را مقابل شاگردان عطایی تجربه کردند و امشب به دنبال انتقام خواهند بود. این مسئله را می‌توان در مصاحبه بازیکنان لهستان دید که مدام برای تیم ملی ایران کری می‌خوانند.

اینکه باید چه توقعی از بازیکنان تیم ملی والیبال ایران در تقابل حساس با لهستان داشت نیازمند نگاهی منصفانه و واقع‌گرایانه است. لهستان قدرتمندترین تیم ملی والیبال در دنیا است و این موضوع را می‌توان در رنکینگ جهانی دید. درست است که این تیم در مرحله مقدماتی مقابل تیم ایران شکست خورد؛ اما قرار نیست هر بار این اتفاق رخ دهد و تیم ملی والیبال مدام بتواند مقابل تیم صدرنشین رنکینگ جهانی به پیروزی برسد.

با این حال تیم ملی والیبال مقابل لهستان از پیش بازنده نخواهد بود و اگر یک بار دیگر بتواند لهستان را مغلوب کند کاری بسیار بزرگ انجام داده است؛ اما مهمتر از کسب نتیجه، انجام بازی باکیفیت توسط ملی پوشان والیبال ایران است. همین که آنها بتوانند بهترین عملکردشان را به نمایش بگذارند مردم هم از آنها راضی خواهند بود. اگر هم نتیجه بازی به نفع تیم ایران نبود نباید صحبت‌های عده‌ای که خودشان را کارشناس قلمداد می‌کنند باعث شود این شکست یک فاجعه قلمداد شود.

تیم ملی والیبال ایران در شرایطی به لیگ ملت‌ها رفت که از همان ابتدا قرار بر این بود که این رقابت‌ها میدانی تدارکاتی برای این تیم باشد؛ چرا که در ترکیب تیم ملی تغییرات زیادی رخ داده بود و به همین خاطر انتظار کسب نتیجه از این تیم نمی‌رفت. پس فارغ از هر نتیجه‌ای که تیم ملی مقابل لهستان کسب کند این موضوع باید مدنظر قرار بگیرد که نسل جدید تیم ملی والیبال در آغاز مسیری قرار گرفته که می‌تواند به مراتب موفق‌تر از نسل پیشین این تیم باشد. عملکرد ملی پوشان والیبال در لیگ ملت‌ها این موضوع را اثبات کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =