وزیر ورزش

وزرا و معاونین رئیس‌جمهور امروز در جمع خبرنگاران حاضر شدند و روز پرخبری را رقم زدند؛ ادامه مذاکرات هیأت‌های فنی میان ایران و آژانس، تصویب لایحه دوفوریتی واردات خودروهای کارکرده، استقبال وزیر ورزش از حضور بانوان برای تماشای فوتبال در ورزشگاه‌ها و ... از جمله موضوعات مطرح‌شده در حیاط دولت بود.

به گزارش پیام خانواده  امروز در آخرین چهارشنبه حیاط بهاری دولت در فرودین‌ماه، وزرا و معاونین رئیس جمهور در جمع خبرنگاران حاضر شدند و خبرهای خود را اعلام کرده و به سؤالات آنها پاسخ دادند.

فاطمی‌امین: واردات خودرو را تا از بین رفتن شکاف عرضه و تقاضا ادامه می‌دهیم

یکی از داغ‌ترین موضوعات این روزها مربوط به خبرهای حوزه قیمت و تولید خودرو است که «سید رضا فاطمی‌امین» در این زمینه گفت: بازار خودرو دچار آشفتگی‌هایی ناشی از تقاضای مازاد و بیش از عرضه است. بحث واردات را با هماهنگی بانک مرکزی تا حدی ادامه خواهیم داد که شکاف عرضه و تقاضا از بین برود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین از تصویب لایحه دوفوریتی واردات خودروهای کارکرده خبر داد.

اسلامی: مذاکرات هیأت‌های فنی و کارشناسی ایران و آژانس ادامه دارد

«محمد اسلامی» رئیس سازمان انرژی اتمی هم در جمع خبرنگاران حاضر در حیاط دولت، درباره روند مذاکرات فنی میان ایران و آژانس پس از سفر مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تهران گفت: هر روز هیأت‌های فنی و کارشناسی میان ایران و آژانس در رفت و آمد و ارتباط هستند و به موقع درباره نتایج کار را گزارش می‌دهیم.

وزیر فرهنگ: در قبال رئیس جمهور و مردم تعهد داریم

«محمدمهدی اسماعیلی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران درباره چک سفید امضای رئیس‌جمهور گفت که در دولت در قبال رئیس‌جمهور و به عنوان نمایندگان مردم تعهد داریم؛ اگر هر کدام از این تعهدات نقض شود، رئیس‌جمهور این حق را دارد که تصمیمات لازم را اتخاذ کند.

رشد ۱۵ درصدی سفرها در نوروز امسال

«سید عزت‌الله ضرغامی» هم در حیاط دولت بهاری امروز از افزایش ۱۵ درصدی سفرهای نوروزی امسال نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: سال گذشته در مجموع ۵۰ میلیون شب، اقامت ثبت شد که امسال این شاخص به ۵۷.۱ درصد رسید که شامل اقامت‌های رسمی و همچنین اقامت‌های غیررسمی و اضطراری است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اضافه کرد : مازندران، گیلان و خراسان رضوی به ترتیب سه استان برتر در جذب گردشگران نوروزی بودند و پس از آنها هرمزگان و خوزستان قرار داشتند.

وزیر کار: جمهوری اسلامی با کسی عهد اخوت نبسته است

«سید صولت مرتضوی» زیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره اظهارات رئیس‌جمهور که با هیچ مدیری عقد اخوت نبستیم، گفت: هر مسئولی تا زمانی که توان دارد باید وظیفه خود را شایسته و در راستای خدمت به مردم انجام دهد.

وی افزود: اگر به هر دلیلی مسئول مربوطه نتوانست وظایف خود به‌درستی انجام دهد طبیعی است که رئیس‌جمهور و نظام جمهوری اسلامی با کسی عقد اخوت نبسته است.

زلفی‌گل: در سال ۱۴۰۲ همایش علمی مهارت‌محور برگزار می‌کنیم

«محمدعلی زلفی‌گل» وزیر علوم، تحقیقات و فناوری هم در حاشیه جلسه هیأت دولت درباره اقدامات وزارت علوم‌ پس از جلسه رئیس‌جمهور با دانشجویان تصریح کرد: پیش‌بینی ما این است که در سال ۱۴۰۲، همایش علمی تحت عنوان آموزش نیازمحور و مهارت‌محور برگزار کنیم و از متخصصین آموزش عالی در دانشگاه‌های کشور درخواست کردیم تا نظرات خود را ارائه دهند.

خاندوزی: سهام عدالت به افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی واگذار می‌شود

«سید احسان خاندوزی» وزیر امور اقتصاد و دارایی هم از واگذاری سهام عدالت به افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی در سال جاری خبر داد و گفت که با توجه به مصوبه امروز هیأت وزیران، مقررات کسب وکاری که در درگاه ملی که توسط معاونت حقوقی ریاست جمهوری برای کسب وکارها ایجاد خواهد کرد، اگر ثبت نشود الزام آور نخواهد بود.

حسینی: رئیس‌جمهور در انتخاب همکارانش ملاحظات شخصی و حزبی ندارد

«سید محمد حسینی» هم درباره سوال پرتکرار امروز حیاط دولت درباره اظهارات رئیس‌جمهور که چک سفید امضا به هیچ مدیری نداده است، گفت: رئیس جمهور مسئولیت قوه مجریه را بر عهده دارد و طبعاً در انتخاب همکارانش ملاحظات شخصی، حزبی و باندی ندارد.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور اضافه کرد: شاید کمتر دولتی داشته باشیم که پنج عضو اصلی خود را جابه‌جا کند و این نشان‌دهنده این است که به‌خاطر مصالح ملی و ارائه خدمات بیشتر به مردم این اقدام را انجام می‌دهند.

محرابیان: در سال ۱۴۰۲ برنامه‌های خوبی برای مدیریت مصرف داریم

«علی‌اکبر محرابیان» در رابطه با مدیریت مصرف مردم در تابستان گفت که مدیریت مصرف جز الزامات و دستور اخلاقی دین مبین اسلام است و همچنین یکی از ضرورت‌های زندگی امروز محسوب می‌شود. این مدیریت مصرف باید تابع فناوری‌های نو و ضوابط اقتصادی باشد. در سال ۱۴۰۲ برنامه‌های خوبی در این باره داریم.

وزیر نیرو اضافه کرد: پرشدگی سدهای مختلف است و اکنون میزان پرشدگی سدها ۶۴ درصد است و در برخی نقاط کشور وضعیت خوب است و برخی سدها در مرحله سرریز قرار دارند.

نظر وزیر ورزش درباره حضور زنان در ورزشگاه برای تماشای دربی

«سید حمید سجادی» هم درباره حضور زنان در ورزشگاه برای تماشای شهرآورد پایتخت به خبرنگاران گفت: بخش‌های زیادی از ورزشگاه آزادی در دست تعمیر است و در حال فراهم کردن زیرساخت‌های لازم برای حضور بانوان در ورزشگاه هستیم و این حضور هم مختص به این بازی نیست.

وی اضافه کرد: برای تصمیم‌گیری در این زمینه به مشورت‌ شورای تأمین و فدراسیون فوتبال هم نیاز داریم و شاید تا زمان برگزاری این دیدار، بتوانیم به نتیجه نهایی برسیم.

وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: این امر به کار تخصصی و رسیدگی نیاز دارد و تاکنون در هر دیدار که شرایط فراهم بوده، میزبان تماشاگران خانم بودیم و باز هم اگر شرایط فراهم باشد، قدم بانوان روی چشم.

وزیر بهداشت: نظام ارجاع در کل کشور عملیاتی خواهد شد

«بهرام عین‌الهی» درباره عملیاتی شدن نظام ارجاع در کل کشور، گفت: طبق برنامه وزارت بهداشت از اول اردیبهشت ۱۴۰۲ نظام ارجاع در کل کشور عملیاتی خواهد شد. رویکرد این است که بیمه، هزینه بیماران را پرداخت کند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در رابطه با تهیه و تولید دارو در سال جدید، بیان کرد: در روند تهیه و تولید دارو هیچ تغییری نداریم و تخصیص ها همانند سال گذشته بوده و هیچ تغییری در روند آن صورت نگرفته است.

زارع‌پور: شبکه ملی اطلاعات ۶۰ درصد پیشرفت کرده است

«عیسی زارع‌پور» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، شبکه ملی اطلاعات را از تکالیف جدی این وزارت دانست و گفت: میزان پیشرفت شبکه ملی اطلاعات از آغاز دولت سیزدهم از ۲۳ درصد به ۶۰ درصد رسیده است و برنامه ما این است آنرا به ۷۵ درصد برسانیم.

موافقت دولت با پیشنهاد وزارت صمت مبنی بر مدیریت و تنظیم بازار خودرو

به رسم برنامه هر چهارشنبه حیاط دولت، در پایان «علی بهادری‌جهرمی» برای ارائه مصوبات جلسات هیأت دولت در روزهای یکشنبه و چهارشنبه از موافقت هیأت دولت با پیشنهاد وزارت صنعت، معدن و تجارت به منظور مدیریت و تنظیم بازار خودرو با توجه به التهاب‌های اخیر در این بازار و افزایش تقاضای سرمایه‌ای خبر داد.

سخنگوی دولت اضافه کرد: مطابق این پیشنهاد صرفاً آخرین مدل‌های خودرو امکان واردات ندارند بلکه خودروهایی که از نظر سازمان استاندارد و محیط زیست استانداردهای روز کشور و یا استانداردهای معادل‌سازی شده جهان با استانداردهای روز کشور را دارند بتوانند بدون محدودیت‌های قبلی وارد کشور شوند.

وی ادامه داد: در صورت موافقت مجلس با این لایحه می‌توانیم شاهد تسهیل بیش از پیش واردات خودرو و همگانی شدن امکان واردات برای شهروندانی که برای مصرف شخصی می‌خواهند باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =