کد خبر: 11897
تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۴
هیات خبرنگار

پیام خانواده-طرح «هیأت خبرنگار» به منظور روایت اقدامات و برنامه‌های هیأت‌ها در ایام فاطمیه با موضوع نقش زنان در تقویت پیوندهای اجتماعی و نشر خوبی‌ها اجرا می‌شود.

به گزارش پیام خانواده از سازمان هیأت و تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی، همزمان با فرارسیدن ایام شهادت حضرت زهرا(س) و برپایی مجالس عزاداری فاطمیه، این سازمان سومین فصل طرح «هیأت خبرنگار» را با هدف روایت اقدامات و برنامه‌های هیأت‌ها در ایام فاطمیه به ویژه هیأت‌های کوچک با موضوع نقش زنان در تقویت پیوندهای اجتماعی، جهاد تبیین و نشر خوبی‌ها برگزار می‌کند.

در این طرح علاقه‌مندان می‌توانند همچون یک خبرنگار، حس و حال هیأت خود را در قالب متن، صوت، تصویر، فیلم و مانند آن اطلاع‌رسانی کنند. روایت‌های برتر در رسانه‌های کشور و فضای مجازی سازمان هیات و تشکل های دینی منتشر می‌شود. همچنین روایت‌های برگزیده در تلویزیون و رسانه‌های معتبر کشور بازنشر داده خواهد شد.

شرکت کنندگان در این طرح می توانند روایتی از نقش مادران در ایجاد و تقویت پیوندهای اجتماعی در قالب و بستر هیأت‌های مذهبی، امیدآفرینی و نشر خوبی‌ها با انعکاس تشریح و روایت برنامه‌های جانبی هیأت مانند کمک‌رسانی به نیازمندان، حل مسائل و مشکلات محله، روایت اقدام شاخص هیأت در موضوع فلسطین و غزه و همچنین ثبت و نگارش مهمترین محورهای سخنرانی‌های جلسه ارائه دهند.

وصف و روایت مداحی شاخص هیأت خودتان،‌ روایت اتفاق خاص و ویژگی متفاوت هیأت نسبت به دیگر مجالس،‌ وصف و روایت مجالس روضه‌های خانگی به خصوص مجالس قدیمی و قدمت‌دار، روایت حضور دهه هفتادی‌ها و دهه هشتادی‌ها در مجالس فاطمیه و فضای حسینیه کودک،‌ معرفی و تفدیر از مادران شهدا در بستر هیأت، روایت فعالیت زنان موفق از دیگر موضوع های پیشنهاد شده برای روایت‌گری به هیأت‌ خبرنگاران است.

راویان برتر هیأت‌ها در فاطمیه از کمک هزینه سفر به عتبات و هدایای نقدی برخوردار خواهند شد. مهلت ارسال آثار در این طرح تا دهم دی‌ است. علاقه‌مندان برای شرکت در این طرح عدد ۵ را به سامانه ۱۰۰۰۴۶۱۵ ارسال کنند.

طرح هیأت خبرنگار در ایام ماه محرم و همچنین ماه صفر و اربعین حسینی از سوی سازمان هیأت و تشکل‌های دینی برگزار شد که بیش از ۲ هزار نفر در قالب این طرح، روایتگر هیأت‌ها شدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =